בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חוסר התגובה לטרור האבנים מוליד פיגועים"

אמש (ב') נרגם תושב השומרון באבנים באזור שילה, ולפניו נרגמו עוד לא מעט כלי רכב. "צה"ל מעדיף להכיל את זריקות האבנים והדבר הזה מעודד טרור"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ה' אב תשע"ה - 10:18 21/07/2015
גודל: א א א
הרכב שנרגם סמוך לתורמוסעיא, אמש
הרכב שנרגם סמוך לתורמוסעיא, אמש

תושב השומרון שנסע אמש (שני) בכביש 60 סמוך לכפר תורמוסעיא בבנימין, נרגם באבנים שיידו ערבים לעבר רכבו. "התקשרנו למוקד והם אמרו שאנחנו לא הראשונים הערב, ושנשלח לשם כוח צבאי", מספר אליאב (שם בדוי) בשיחה עם הקול היהודי שמבקש לציין לשבח את ההיענות המהירה של המוקד.

"כל הכביש היה זרוע באבנים, אנחנו ברוך ה' לא נפגענו. הפנס הקדמי של הרכב התנפץ". אליאב מותח ביקורת על התנהלות צה"ל באירוע. "מסתבר שהרבה רכבים נפגעו מאבנים עוד לפנינו, אבל צה"ל עדיין לא הגיע למקום. אם החיילים היו עסוקים בלהיכנס לכפר לצורך פעולת תגמול על זריקות האבנים הייתי מבין. אבל היום זריקות אבנים מכונה בקוד הצה"לי רק הפרת סדר וזה לא נמצא בסדר עדיפות גובה במערכת הבטחון. למרות שאבן יכולה גם לפצוע קשה ולהרוג הדרגים הגבוהים מעדיפים להכיל את זה".

"צה"ל מעדיף להכיל את זריקות האבנים". הרכב שנרגם סמוך תורמוסעיא

"לאחרונה", מוסיף אליאב, "נעצרו לא מעט מחבלים שרצחו יהודים, כמו רוצחי מלאכי רוזנפלד, דני גונן ודוד בר קפרא, שבעבר כבר נעצרו על ידי צה"ל לאחר שהשליכו אבנים. בסופו של דבר, גם כשמחליטים להתייחס לאירוע כזה ברצינות ועוצרים את הפורעים, הם משתחררים אחרי קצת זמן וזה רק נותן להם מוטיבציה לעשות פיגוע גדול יותר. חוסר התגובה לטרור האבנים מעודד טרור ומוליד פיגועיםגדולים יותר".

"הפתרון לדעתי הוא חד וחלק – יד קשה ותקיפה כנגד כל אויב. כשערבי זורק אבן זה לא מחאה, זה פיגוע. מדובר באויבים שרוצים לגרש אותנו. כל עוד אנחנו לא נוציא אותם מהארץ שלנו, יתקיים בנו מה שאמרה התורה 'וצררו אתכם על הארץ הזו", הוא מצטט לסיום.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד