בע"ה כ"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רתמים: "קשה יותר לסמוך על המשטרה"

התקפות נמשכות והבדואים פורצים את תעלות ההגנה. "את המשטרה מעניין רק להחזיר את שקט וזה אומר ללחוץ עלינו להפסיק את העבודות"

  • אברהם שפירא
  • ה' אב תשע"ה - 16:24 21/07/2015
גודל: א א א
תעלה ההגנה של רתמים
תעלה ההגנה של רתמים

בישוב רתמים מאשימים את המשטרה בהמשך התקפות הבדואיות על הישוב. לדבריהם, מטרת המשטרה היא שקט אותו היא משיגה על גב תושבי רתמים שנעשו יעד להתקפות שכניהם הבדואים.

בשבוע שעבר, לאחר התקפות ופריצות של הבדואים, השלימו ביישוב את תעלת ההגנה בכדי למנוע כניסה של פולשים לאזורם. יש לציין כי מדובר בשטח של היישוב רתמים ועל כך אין חולק.

כפי שפורסם בקול היהודי, ביום רביעי שעבר הוזמן יו"ר מזכירות היישוב לחקירה במשטרה. עקיבא ביגמן, דובר היישובאמר לערוץ 7 כי "בכל פעם שאנחנו באים לבצע את חפירת תעלת ההגנה סביב השטחים החקלאים נוצרת התקהלות, מגיעים אנשים מהכפר ומגיעה משטרה. את המשטרה מעניין רק להחזיר את שקט וזה אומר ללחוץ עלינו להפסיק את העבודות".

ביום שישי חזרו העימותים שוב. טרקטור שהביאו אנשי רתמים לחפירת התעלה לאחר שהבדואים פרצו אותה. "בסופו של דבר, בנוכחות המשטרה לאחר שהרחיקו אותנו מהאזור וטרקטור שלנו הוחזר על עקביו והתקפל, בעודנו בשטח ובעוד המשטרה בשטח וכולם רואים מה קורה, הגיע טרקטור של הבדואים והתחיל לפתוח את החסימה. הוא פשוט פרץ לשטח של רתמים. המשטרה נמצאת ואיש לא נוקף אצבע. את המשטרה זה לא עניין" אמר ביגמן.

"במקום שהמשטרה תגבה את הפעולות שלנו שנועדו רק לשמור על ביטחון הישוב, אלו שטחים שלנו, אנחנו מוסגים לאחור ורואים איך פולשים אלינו ולא נותנים לנו לעשות דבר".

לאחר מכן, בעוד אנשי רתמים יושבים עם נציגי הכפר בכדי להרגיע את הרוחות לבקשת המשטרה, עבדו הבדואים ופרצו את התעלה. "יהיה לנו יותר ויותר קשה לסמוך על המילה של המשטרה ועל המילה של הבדואים". אומר ביגמן.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד