בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשתיקים מתעוררים

בערוץ 2 מדברים סוף סוף על המציאות הבלתי נסבלת בכבישי יו"ש ומציינים: "אינתיפאדה שלא מדווחת בכלי התקשורת". אנחנו מצטרפים כמובן לביקורת על ההשתקה בכלי התקשורת...

  • אורי קירשנבום
  • ו' אב תשע"ה - 14:10 22/07/2015
גודל: א א א
צילום מסך מהכתבה של ערוץ 2
צילום מסך מהכתבה של ערוץ 2

במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2, שודרה אמש (שלישי) כתבה של עופר חדד על תופעת יידויי האבנים בכבישי יהודה והשומרון, "אינתיפאדת האבנים", כך כונתה התופעה בערוץ 2.

הכתבה שודרה על רקע אישור הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד ביום שני האחרון במליאת הכנסת, לפיה תוחמר הענישה עם מידיי אבנים לעבר כלי רכב.

מגיש המהדורה, דני קושמרו, מציין בדבריו שמדובר ב"סוג של אינתיפאדה שקטה וזוחלת וכמעט לא מדווחת באמצעי התקשורת". לנו נותר רק לתמוה כלפי מי בדיוק מופנית הביקורת המרומזת של קושמרו. בכתבה הוזכרה הפעוטה אדל ביטון הי"ד, שנרצחה לאחר שאבן שיידו ערבים פגעה ברכב בו נסעה בשומרון.

כשבערוץ 2 ספרו 140 אירועים, בקול היהודי נספרו 220 (צילום מסך מערוץ 2)

על פי הנתונים שהוצגו בכתבה, בחודש הלועזי האחרון נרשמו 140 אירועים מדווחים. לעומת זאת, ביומן 'האינתיפאדה המושתקת' בקול היהודי נרשמים מידי שבוע עשרות אירועים, ובחודש הלועזי האחרון נספרו בקול היהודי למעלה מ-220 אירועים. ראוי לציין, כי בכתבה כולה לא הוזכר, ולו ברמז, שערבים הם אלו שמיידים את האבנים.

על רקע הדברים מעניין לחזור לצורה בה סיקרו בערוץ 2 את האירוע שהתרחש לפני כשלושה שבועות בכפר א-ראם שבבנימין, בו מח"ט בנימין אל"מ ישראל שומר, ירה למוות בצעיר ערבי שיידה אבנים לעבר מכוניתו.

במהדורה המרכזית ביום כ"ה בתמוז שודרה כתבתו של רוני דניאל, בה הובא סרטון שהגיע לידי ארגון "בצלם", בו נראה הצעיר הערבי זורק אבן גדולה לעבר שמשת רכבו של אל"מ שומר, דבר שהביא לתגובה מהירה של שומר שירד בזריזות מהרכב, רץ לעבר הצעיר ולבסוף ירה בו למוות. קרן מרציאנו, מגישת המהדורה מציינת שמהסרטון עולות "תהיות רבות" על התנהלותו של המח"ט. רוני דניאל קובע שכשהמח"ט והצוות שאתו ירדו מהרכב הם כבר לא היו נתונים לסכנת חיים, ולכן מדובר ב"ירי מיותר".

בערוץ 2 סוברים: במקרה הזה לא מדובר בסכנה. רכבו של מח"ט בנימין שנרגם באבנים (דובר צה"ל)

האם רוני דניאל חולק על היקף התופעה של יידויי האבנים והסכנות שבכך כפי שנאמר אמש בכתבתו של עופר חדד? האם אותו צעיר ערבי שזרק אבנים על רכבו של המח"ט מהווה סכנה רק עבור המח"ט ולא עבור כל נוסע יהודי באזור?

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד