בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השחיתו את התחנות וכעת נוסעים בחינם?

תושבים מתלוננים: ערבים עולים לרכבת הקלה ולא משלמים, זאת בהסכמת החברה, בגלל תחנות שהושחתו על ידי ערביי שכונתם בהתפרעויות

  • אברהם שפירא
  • ו' אב תשע"ה - 21:21 22/07/2015
גודל: א א א
השחיתו ועכשיו אינם משלמים? תחנות שהושחתו בקיץ שעבר
השחיתו ועכשיו אינם משלמים? תחנות שהושחתו בקיץ שעבר

תושב שכונת נווה יעקב בירושלים, הבחין בעת שנסע ברכבת הקלה בעיר כי פקחים שהתווכחו עם שני ערבים שעלו לרכבת בלי לשלם, הסתפקו בלהוריד את השניים בלבד בלי לקנוס אותם על העבירה.

מבירור שערך התושב עלה כי זהו לא מקרה בודד וישנו אף הסכם עם חברת סיטיפס, לה שייכת הרכבת.

"עליתי בתחנת גבעת התחמושת ביום שני בצהריים" מספר אפרים. "ישבתי ברכבת, והגיעו שני פקחים שהתווכחו עם שני ערבים. בתוך הדברים, אני שומע שמתווכחים על תשלום ולבסוף הפקחים מסכימים שהם ירדו בתחנה הבאה. תוך כדי השיחה הבנתי שהערבים טוענים שהם שכחו לרדת לשלם".

נוסעים ברכבת הקלה. למצולמים אין קשר לכתבה (ויקיפדיה)

"לא כל כך הבנתי מה הסיפור, אך אחרי מספר דקות התברר כי לתושבים שעולים בשתי התחנות בשועפט ובבית חנינא אין חיוב לשלם. הם יכולים לעלות, והם אמורים לרדת בתחנה בגבעת המבתר ולשלם. כל זה בגלל שהם השחיתו את התחנות בשנה שעברה והן לא תקינות. הערבים האלו לא ירדו והמשיכו הלאה, אך הפקחים לא נתנו להם דו"ח בכל זאת" סיפר אפרים.

כשניסה אפרים לפנות לפקחים ולשאול לפשר הדבר, ירדו הפקחים מהרכבת והלכו. "לא היה לי זמן אז לא המשכתי אחריהם".

"מאבטח ברכבת אמר שהוא יודע בוודאות שיש הסכם עם החברה שגם במקרה שנותנים לערבים דו"ח הם יכולים לפנות לסיטיפס והם מבטלים אותו, באם המתלונן מציין שהוא עלה בתחנות שועפט. המאבטח אמר לי 'מה אתה רוצה מהם, גם אם היו נותנים להם דו"ח אז החברה הייתה מבטלת'".

"חבל שהיהודים לא השכילו, כי אם הם היו שורפים את התחנות שלהם לא היינו צריכים לשלם..." הוא אומר בציניות. "זה לא מקרה ראשון שגם אם תופסים ערבי אז מקסימום מורידים בתחנה. כנראה יש הוראה מגבוה שלא צריכים לשלם".

"סיטיפס מעדיפה שלא להילחם בזה והיהודים צריכים לשלם את הקנסות שלא גובים מהערבים. כל עוד היהודים מפחדים להתעמת אנחנו בבעיה. יש רק מעט יהודים שמסכימים למחות ולהתעמת, ולצערי זה נראה שיהיו עוד הרבה סיפורים כאלה".

דוברת חברת סיטיפס אמרה בשיחה עםהקול היהודי, כי היא איננה מכירה הוראה לפקחים לפיה ערבים או תושבי שכונות מסויימות לא צריכים לשלם. לדבריה, "החברה אוכפת את כלליה על כולם ללא הבדל דת גזע ומין".

"לא מכירים הוראה כזו". סיטיפס

בתגובה הרשמית הגיבו מהחברה כי "כל נוסעי הרכבת הקלה מחויבים ברכישת כרטיס נסיעה ובתיקופו ללא יוצא מהכלל. הפיקוח ברכבת מתבצע בהתאם לתקנות הרלבנטיות וכמובן ללא הבדל ביחס בין הנוסעים. לצערנו הרב, בתחנות הרכבת הקלה האמורות בציר שועפאט אין מכונות למכירת כרטיסים לאחר שאלו נהרסו במהומות בקיץ שעבר. על מנת לאפשר ללקוחותינו באזור לרכוש כרטיסים הגענו להסכמה עם שתי חנויות באזור התחנות הנ״ל אשר מוכרות כרטיסים לציבור. פרסום על כך מופיע בתחנות ובפרסומי הרכבת הקלה. בנוסף ניתן להצטייד בכרטיסים מראשבכל אחת מ-54 המכונות התקינות הקיימות בשאר התחנות או במרכז השרות ולעשות בהם שימוש".

עוד אמרה הדוברת כי התחנות בשכונות שועפט ובית חנינא הושחתו מספר פעמים גם לאחר שתוקנו על ידי החברה.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד