בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מטח הכבוד: לוחמים נוספים נחקרים

לוחמים נוספים נחקרו באזהרה על חלקם בירי לעבר עמדת חמאס ברצועת עזה במהלך צוק איתן, לזכרו של דימה לויטס הי"ד

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"א אב תשע"ה - 09:21 27/07/2015
גודל: א א א
פעילות צהל ברצועת עזה במהלך צוק איתן (דובר צהל)
פעילות צהל ברצועת עזה במהלך צוק איתן (דובר צהל)

חקירת לוחמי צוק איתן נמשכת:

מספר חיילים שהשתתפו ב'מטח הכבוד' לעבר עמדת חמאס בסג'עייה ברצועת עזה לזכר חברם לנשק דימה לויטס הי"ד, נחקרו אף הם באזהרה בידי מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) וחלקם הוזמנו למתן עדות.

על פי הדיווח, חוקרי מצ"ח מתמקדים בשאלה לצורך בביצוע הירי לעבר עמדת החמאס, ששימשה קודם לכן כמרפאה, במהלך מטח הכבוד.

עוד בנושא:
"חקירות מצ"ח גורמות ללוחמים לפחד להילחם"
מי אחראי לחקירתו של סא"ל ישורון?

כזכור, בזמן שסרן דמטרי לויטס הי"ד הובא למנוחות בהר הרצל בירושלים וחבריו המשיכו להילחם ברצועת עזה, ביצעו החיילים ירי שזכה לכינוי "מטח כבוד" לעבר העמדה ממנה נורה לויטס. בתחילה פורסם האירוע בבטאון צה"לי עם הצדעה ללוחמים, אך לאחר שפורסם בערוץ 10 בביקורת, החליט הפרקליט הצבאי הראשי דני עופרני לפתוח בחקירה כנגד הלוחמים המעורבים באירוע.

סא"ל נריה ישורון, מג"ד בשריון, נחקר באזהרה על חלקו באירוע, כאשר רבים מפקודיו וקצינים בכירים נוספים מגבים אותו. כמו כן, דף פייסבוק שהוקם כתמיכה בסא"ל ישורון תחת הכותרת "'כולנו עם סא"ל ישורון" צבר למעלה מ-16 אלף אוהדים.

"אתמול, פה בדיוק במקום הזה, אבדנו את דימה", אמר סא"ל ישורון ברשת הקשר בשעת מעשה. "בשעה שדימה נקבר בבית הקברות בהר הרצל בירושלים, הלב היה רוצה להיות בירושלים, אבל הראש אומר שצריך להיות כאן ולהמשיך... אני רוצה שאנחנו פה באמצע שכונת סג'עייה בעזה, נצטרף לכל אותם אנשים שמלווים את דימה בדרכו האחרונה, ונירה מטח של כבוד ושל הצדעה לקצין הזה, אל המרפאה שממנה ירו הנבלות על הטנק שלנו וקיפדו את חייו. אני סומך עליכם וגאה בכם. היכונו למטח לזכרו של דימה. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים. אמן".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד