בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אושר בכנסת: הזנה בכפייה לשובתי רעב

החוק מאפשר, בהסכמת רופא והיועמ"ש, לפנות לבית המשפט לקבל אישור מוגבל להזנה בכפייה של אסירים השובתים רעב

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ד אב תשע"ה - 09:06 30/07/2015
גודל: א א א

אושר היום (חמישי) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, חוק הזנה בכפייה לאסירים שובתי רעב בבתי הכלא בישראל.

על פי החוק החדש, במידה ושירות בתי הסוהר מבחין באסיר השובת רעב כשהוא במצב קשה, ולאחר שנתקבלה חוות דעת מרופא כי שביתת הרעב מסכנת בצורה ממשית את בריאותו של האסיר ועלולה לגרום לו לנכות בלתי הפיכה, יהיה ניתן לפנות בבקשה לבית המשפט המחוזי שיתיר את הזנתו בכפייה של שובת הרעב.

במידה ובית המשפט יאשר את הבקשה, יהיה ניתן להעניק את הטיפול הרפואי המינימלי ההכרחי לשמירה על חייו של האסיר או למניעת נכות חמורה, וזאת גם עם האסיר מתנגד לכך.

החוק מוגבל בכך, שאת בקשת ההיתר להזנה ניתן לקבל רק לאחר אישור מהיועץ המשפטי לממשלה. כיום, היועץ וינשטיין, התנגב להזנת מחבלים אסירים השובתים רעב. עוד נכתב בחוק, כי על שירות בתי הסהר לעשות כל מאמץ כדי לקבל את הסכמתו של האסיר לטיפול, והוא יתבצע בנוכחות רופא ובמקום שיבטיח על שמירה מירבית של כבודו של האסיר. באם יסרב האסיר לטיפול, יוכל הסהר להפעיל כלפיו כוח סביר.

"שביתות רעב של אסירים (לרוב מחבלים ערבים. י"פ) הן תופעה מוכרת, אשר חוזרת על עצמה במציאות הישראלית במשך השנים, לשם קידום תכליות שונות של ציבור האסירים השובתים", נכתב במצע להצעת החוק.

''לעתים מתאפיינות שביתות הרעב בכך שמשתתפים בהן מספר גדול של אסירים, וכן בכך שחלק מן האסירים מתמידים בשביתת הרעב למשך פרק זמן ממושך, אשר בחלק מהמקרים מגיע עד כדי סיכון חייהם. מצב דברים זה מחייב גיבוש של דרכים ראויות ומתאימות לצורך התמודדות עם שביתות הרעב", נאמר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד