בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אירועי חברון בט' באב: מרזל נעצר

ברוך מרזל נעצר הבוקר (ה') בחברון, בחשד שתקף מואזין מוסלמי בליל תשעה באב במערת המכפלה. עוד טענה המשטרה כי לא הגיע לדיון בעניינו. "אף אחד לא ישבור לנו את האמונה"

  • טוביה אריאל
  • י"ד אב תשע"ה - 13:30 30/07/2015
גודל: א א א
ברוך מרזל (יהודה פרל)
ברוך מרזל (יהודה פרל)

עורך דינו של ברוך מרזל איתמר בן גביר דיווח היום (חמישי), כי ברוך מרזל נעצר הבוקר בחשד שהשתתף באירוע חסימת המואזין במערת המכפלה. עוד טענה המשטרה כי מרזל לא הגיע לדיון בבית המשפט בעניינו.

במהלך קריאת מגילת איכה בתשעה באב במערת המכפלה, הפעילו הערבים את המואזין במקום שלא בעת תפילה קבועה של המוסלמים, על מנת לשבש את קריאת המגילה במקום. המתפללים פנו למשטרה בבקשה להפסיק את ההפרעה, אך השוטרים במקום לא נענו לבקשתם.

בתגובה החליטו המתפללים לחסום את היציאה מחדרו של המואזין, החלטה שגרמה לחיכוכים בינם לבין כוחות הביטחון.

ברוך מרזל אמר באירוע כי הוא "מאשים את ראשי מערכת הביטחון בחברון, שתמיד הולכים לקראת האויב הערבי על חשבון הסטטוס קוו ופגיעה ביהודים. זה לא מכבר פתח המח"ט חניות של ערבים על הציר, על אף שהן מהוות סיכון ביטחוני. התנהלותו מביאה את חברון לסף פיצוץ אחרי שנים של שקט".

מדובר משטרת מחוז ש"י נמסר, כי נפתחה חקירה בעניין התפרעות של מספר אנשים בערב ט באב בתוך מערת המכפלה כנגד כוחות הביטחון. במהלך הימים האחרונים זומנו לחקירה מספר אנשים שהיו חשודים במעורבות באירוע, חשודים ועדים.

בנוגע למעצרו של מרזל מסרה המשטרה כי "הוצא לו צו מעצר בגין אי הגעה לדיונים אחרים בעניינו, ובנוסף הוא יחקר על האירוע בערב ט' באב במערת המכפלה".

לאחר מעצרו פרסם מרזל בדף הפייסבוק שלו: "אף אחד, בשום צורה ודרך, לא ישבור לנו את האמונה החזקה והנצחית. נמשיך לפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל, ותורת ישראל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד