בע"ה כ"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שלט בערבית? לא נכנסים!

בעל מסעדה ערבי בעפולה תלה שלט בשפה הערבית. בתגובה פרסמו יהודים בפייסבוק: "לא ניכנס לשם יותר"

  • י"ד אב תשע"ה - 21:42 30/07/2015
גודל: א א א
שלט בערבית, אילוסטרציה
שלט בערבית, אילוסטרציה

עבד א-ראוף סלים שפתח מסעדה בעפולה לפני כשמונה חודשים, החליט שהגיע הזמן להוסיף בעסק שלט גדול בערבית. בתגובה פרסמו יהודים רבים בפייסבוק קריאות שלא לבקר במקום על מנת "לפגוע לו בכיס" כלשונם. לדעתם זהו ניסיון לפתוח תהליך לשינוי פני העיר, לדבריהם: "אי אפשר לשבת לאכול עם שלט כזה מול העניים".

בנוסף איים פקח עירוני על סלים. כי אם לא יוריד את השלט ייקנס ב 750 שקלים. בתחילה פעל האיום את פעולתו והערבי הוריד את השלט, אולם לאחר שפנה לעירייה קיבל סלים אישור, והשלט חזר למקומו.

בתגובה לפרסומים בפייסבוק פנה סלים למשטרה, וטען כי הוא מקבל איומים בפייסבוק בעקבות השלט, מהמשטרה נמסר כי היא נפתחה חקירה בעניין. עורך דינו של סלים מוראד מפרע טען כי "האנשים האלה גזענים. השפה הערבית היא שפה רשמית במדינה וכולנו צריכים לכבד גם אותה".

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "בעבר היה חוק ששלטים צריכים להיות אך ורק בעברית, ומאז היה גם פסק דין שקבע ששלטים צריכים להיות שני שליש בעברית ושליש בערבית. בכל מקרה, הפקחים נתנו הנחיה מוטעית ואז חזרו וביטלו אותה. כרגע בעל העסק יכול לתלות את השלט ובהמשך נבדוק את העניין ברמה המשפטית בצורה יותר מדויקת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 0 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד