בע"ה ח' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שנה מאסר לזורק אבנים יהודי

אברהם אלמקיס שהואשם לפני כחמש שנים בזריקות אבנים על ערבים בצפת, יירצה שנת מאסר בפועל. כך על פי החלטה שניתנה לאחרונה בבית המשפט העליון.

  • טוביה אריאל
  • י"ז אב תשע"ה - 15:32 02/08/2015
גודל: א א א
זורק אבנים יהודי, אילוסטרציה.
זורק אבנים יהודי, אילוסטרציה.

לפני כחמש שנים יצאו אברהם אלמקיס צעיר המתגורר בצפת וחבר נוסף, אל המדרחוב של העיר צפת על מנת לזרוק אבנים על בתים של ערבים המתגוררים שם.לדבריהם "הם ראו צורך למנוע את התגברות הנוכחות הערבית בצפת, מאחר והם פוגעים בבטחונן של הבנות הייהודיות בעיר." השניים זרקו אבנים תוך כדי שהם קוראים מוות לערבים וקריאות נוספות. חבירו של אלמקיס אף לקח ממנו את הנשק וירה באוויר, ולאחר מכן נמלטו השניים מן המקום.

לאחר שנתפסו, גזר ביר בית משפט השלום בקריות על הצעירים עשרה חודשים מאסר על תנאי, ו-8,000 שקל קנס לכל אחד,(את הקנס ניתן היה להמיר בשלושה חדשי מאסר).

המדינה ערערה על החלטת בית המשפט, ובבית המשפט המחוזי הוחמר דינו של אלמקיס לשנה מאסר בפועל, ועוד שנה מאסר על תנאי לשלוש שנים.

בעקבות הפער הגדול בין ההחלטות, הגיש אלמקיס ערעור לבית המשפט העליון בבקשה להפחית מעונשו. כאמור, בעליון סרבו לקבל את הערעור. לדברי השופט חנן מלצר "מאחר שמדובר באירוע על רקע לאומני, הוא מסכים כי יש צורך בענישה מחמירה על מנת לסייע למיגור הגזענות."

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד