בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טילטולים ואלימות בחדרי השב"כ

צעיר נוסף נעצר בחשד להתארגנות יהודית קיצונית ואושרו מעצרים מנהליים כנגד שלושה פעילים. עו"ד של אטינגר טוען כי מופעלת נגדו אלימות וטלטולים בחקירה

  • י"ט אב תשע"ה - 20:55 04/08/2015
גודל: א א א
מאיר אטינגר בבית המשפט, היום (הקול היהודי)
מאיר אטינגר בבית המשפט, היום (הקול היהודי)

בשעות אחר הצהרים (שלישי) עצרו אנשי שירות הבטחון הכללי את אביתר סלונים, צעיר מאזור בית שמש. לדבריהם, נעצר בגין "פעילות בהתארגנות יהודית קיצונית ואלימה", כלשונם. סלונים הורחק בצו מנהלי משטחי יו"ש וירושלים.

ערוץ 2 פרסם הערב כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין אישר להוציא צווי מעצר מנהליים כנגד שלושה פעילים. על הוצאת הצווים יצטרך לחתום שר הבטחון משה (בוגי) יעלון.

בתוך כך, מארגון חוננו מדווחים, כי מאיר אטינגר העצור מתקן השב"כ בקישור, שהיום הוארך מעצרו עד ליום ראשון, עובר טילטולים בחדרי החקירות, ואף הופעלה כנגדו אלימות.

בחוננו מבקשים להזכיר כי בעבר הוגשו לבית המשפט העליון מספר עתירות, בהן נטען כי חלק משיטות החקירה בהן נוקט השב"כ כגון: טילטולו של נחקר, החזקתו בתנוחות מסוימות לאורך זמן, ומניעת שינה אינן חוקיות. בית המשפט, בהרכב מורחב של תשעה שופטים, קיבל פה אחד את העתירות וקבע כי שירות הביטחון הכללי אינו מוסמך, על פי הדין לנקוט בשיטות חקירה שיש בהן לחץ פיזי על נחקר "אין לשב"כ סמכות ל"טלטל" אדם" קבעו השופטים בפסה"ד.

"היחס הקשה לו זוכה מר אטינגר מצד חוקרי השב"כ והשימוש שנעשה כנגדו בשיטות חקירה אלימות בניגוד לחוק הוא חמור מאד בעיני ותלונה בעניין הועברה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה", אומר הערב עו"ד זמר, "הדיון היום רק מחזק את התחושה כי מדובר במעצר שווא שכל תכליתו מופע יחסי ציבור משטרתי על גבו של מר אטינגר. בשל צו איסור הפרסום אני מנוע לצערי מלהתייחס אל החשדות עצמם אך נראה כי מדובר בעיקר במחזור חומרים המוכרים לחוקרים תקופה ארוכה" הוסיף.

כאמור, מעצרו של אטינגר הוארך בחמישה ימים ועורך דינו הודיע כי יגיש מחר ערר כנגד הארכת המעצר.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד