בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צו מעצר מנהלי ראשון לנער יהודי

תושב מעלה אדומים נעצר בצו מנהלי עליו חתם שר הביטחון לפני זמן קצר. הצו נחתם לתקופה של חצי שנה

  • אברהם שפירא
  • י"ט אב תשע"ה - 22:47 04/08/2015
גודל: א א א
עצור. אילוסטרציה (הקול היהודי)
עצור. אילוסטרציה (הקול היהודי)

מרדכי בן גדליה (מאייר), תושב מעלה אדומים נעצר בצו מנהלי עליו חתם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון לפני זמן קצר. הצו, שנחתם לתקופה של חצי שנה, ניתן לו בביתו ובה בעת הוא נלקח לתחנת מעצר.

מדובר בצעד חריג, שאושר היום על ידי היועץ המשפטי לממשלה. מדובר בפעם הראשונה מאז ה'תשס"ה בה נעצר יהודי בצו מעצר מנהלי, השמור למחבלים בחזקת פצצות מתקתקות ומעוגן בחוקה הצבאית מימי הבריטים.

לפני יומיים הורחק בן גדליה בצו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון, ירושלים יד בנימין וצפת וכן נאסר עליו לצאת מפתח ביתו בשעות הערב והלילה. בן גדליה שוחרר בשבוע שעבר לאחר מעצר ממושך בחשד להצתת כנסיית הלחם והדגים מצפון לכינרת.

מארגון חוננו נמסר בתגובה כי מדובר ב"איבוד שליטה במשרד הביטחון.העובדה כי לפני יומיים בלבד קיבל אותו צעיר צו מעצר בית מנהלי וכבר הוחלט ל"שדרג" את הצו למעצר מנהלי מצביעה על התנהלות פופוליסתית של הרשויות. אנו מתנגדים באופן נחרץ לשימוש במעצרים וצווים מנהליים כנגד יהודים. השימוש הדרקוני בצווים אלו עוקף את בתי המשפט ובעצם מייתר את קיומם במדינת ישראל".

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיב ואמר כי"מדינת ישראל ברשות שר הביטחון יעלון והיועמ"ש וינשטיין ממשיכים בקו ההזוי והשמאלני שלהם. לפני שבכלל יש אינדיקציה לפיענוח של מי מהמעשים שנעשו, ישר בהיסטריה מוחלטת ובעיוולת נוראה מוציאים צווים דרקאונים הזויים שנעשו תחת לחץ של הציבור".

"אני קורא להם לחזור מההחלטה הזו. זו החלטה לא שקולה, לא סבירה והיא מגלה אפליה בוטה וחמורה כנגד היהודים בכלל והצעירים בפרט. אני סבור שימים יוכיחו עד כמה המלחמה הזו במחשכים לא רלוונטית. אם יש ראיות כנגד מי מהאנשים הללו תתכבד המדינה, תגיש כתב אישום ותאפשר לנו להתגונן כראוי כנגד האישומים החמורים הללו".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד