בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"צו מנהלי ליהודי – נבלה שלא תעשה"

הוועד לזכויות ובטחון הישובים ביו"ש פנה לשרת המשפטים שקד בדרישה למנוע את השימוש בצווים מנהליים כנגד יהודים. "לא נסכים לחיות תחת איום של נקיטת סנקציות מנהליות חריפות הכוללות שלילת חירות ללא דין"

  • כ' אב תשע"ה - 10:11 05/08/2015
גודל: א א א
בנימין (מטה בנימין)
בנימין (מטה בנימין)

עוד טרם חתם שר הבטחון משה יעלון על צו המעצר המנהלי כנגד מרדכי בן גדליה (מאייר), פנו נציגי תושבים רבים מיישובים ביהודה ושומרון, תחת השם 'הוועד המשותף מטעם המזכירויות למעמד זכויות ובטחון של הישובים', בדרישה משרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) למנוע את השימוש בצעדים דרקוניים כנגד יהודים.

"אנו פורום המייצג יישובים רבים ביהודה ושומרון אשר שם לו למטרה לשמור על מעמדם, זכויותיהם וביטחונם של המיישבים", פתחו את מכתבם. "כנציגי ציבור מצאנו את עצמנו בימים האחרונים בתוך סיטואציה קשה מאוד. מחד, המעשים המיוחסים ליהודים לא יצאו מציבור המתיישבים כציבור אלא ככל הנראה ובהסתייגות רבה, על ידי גורמים אשר המציאות הביטחונית הנוראה אותה אנחנו חווים מידי יום הגדישה את סאת סבלנותם ושיקול דעתם".

"מאידך, עוד בטרם הוברר מי עומד מאחורי הצתות, גינויים רבים מספור נאמרו בלהיטות ובפזיזות תוך הפניית אצבע מאשימה כלפי ציבור רחב כל כך שסובל בסבלנות בלתי ניתנת לתיאור, פיגועים מידי מספר שעות. האם לאחר רציחתם של דני ומלאכי עשרות אלפי אנשים התפרעו, ירו, השליכו מטענים, בקבוקי תבערה ואבנים? לפני ולאחר ההצתה בדומא ערבים התפרעו גם התפרעו וביום שישי תושב אחיה ספג אש חיה ורצחנית בזמן נסיעה".

"כעת התבשרנו", כתבו בתחילת השבוע, "כי שב"כ קופץ בראש המדברים ומבקש להפוך מילים של דה לגיטימציה למעשים של ענישה קולקטיבית. אנו מודיעים כאן כי מדובר בנבלה שלא תעשה!", התייחסו הנציגים לכוונת להכרזת מערכת הבטחון. "אנחנו הציבור הרחב והטוב של יישובי יהודה ושומרון, לא נסכים לחיות תחת איום מתמיד של נקיטת סנקציות מנהליות חריפות הכוללות שלילת חירותם של אנשים ללא דין וללא משפט".

"למודי ניסיון אנו כי חשדות אותם מציג השב"כ כמבוססים וחד משמעיים מתבררים למפרע כעורבא פרח. הדרך הקלה עבור השב"כ, שהוא האשם המרכזי בחוסר אכיפת החוק על מבצעי תג מחיר, היא הפללה מודיעינית שאינה עומדת במבחן משפטי כלשהוא. אנו דורשים עשיית צדק ולא עוול, אנו דורשים שכולם יהיו כפופים לאותו חוק, גם אזרחי המדינה כולם וגם מערכות אכיפת החוק אשר ממילא נהנות מחופש פעולה אינסופי בהשגת מודיעין גם באמצעים פולשניים ופוגעניים. עד כאן לא השמענו את קולנו, אך ברגע שהפעלת אמצעים אלו תהפוך לענישה קולקטיבית בפועל, לא נוכל לשתוק יותר. אנו מבקשים ממך כמי שאמונה על שמירת החוק בכל הגופים לעמוד בפרץ ולא לאשר הפעלת אמצעי ענישה שאינם שיוויוניים. קל לאשר אמצעים כאלו וקשה מאוד להפסיק אותם כאשר לא יהיה בהם כל צורך".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד