בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר שלושים שנה: הערבי יחזיר הקרקע

לפני כשלושים שנה השתלט דאלק חמיס על שטח בגבול תל אביב. לפני כחודשיים פונה חמיס מהמקום על מנת שישמש כחניון חנה וסע

  • טוביה אריאל
  • כ' אב תשע"ה - 18:50 05/08/2015
גודל: א א א
חנה וסע (ויקיפדיה)
חנה וסע (ויקיפדיה)

סוחר הגרוטאות הערבי דאלק חמיס, השתלט לפני כשלושים שנה על שטח ענק בסמוך לצומת הקאנטרי בגבול תל אביב חולון, ופתח בו משחטת רכב ענקית.

הסיבה לפתיחת העסק דווקא בשטח זה היא קרבתו למשרד הרישוי, כך שכשאדם מגיע למשרד הרישוי ומתברר כי הוא צריך להחליף חלק מסוים, הוא פשוט פונה למתחם הסמוך וקונה את החלק החסר. במהלך השנים הלך המתחם והתרחב עד שהקיף את משרד הרישוי ובשטח של כשלושים קילומטרים.

כחמש שנים לאחר הקמתה של משחטת הרכב החלו להתנהל כנגדה הליכים משפטיים, אך בפועל המקום רק הלך והתרחב במשך השנים.

במהלך השנים הפך חמיס לבעל משחטת הרכב הגדולה במדינה. חמיס עבד עם כל חברות הביטוח בארץ, ואף עם צה"ל והמשטרה שהעבירו אליו רכבים שיצאו מכלל שימוש. במקום הוקמה שורת מבנים בלתי חוקיים ונערמו ערימות ענק של גרוטאות.

לפני חודשיים בעקבות ניצחון רשות מקרקעי ישראל במשפט, החל פינוי של המקום לטובת חניון 'חנה וסע' שישמש את הנוסעים המגיעים לתל אביב במהלך העבודות לבניית הרכבת הקלה.

במקביל צפויה הרשות להגיש תביעת פיצוי על סך עשרות מיליוני שקלים נגד חמיס, בתמורה לשימוש במשך עשורים בקרקע ללא תשלום, ועלויות הפינוי הכבדות של המתחם בו השתתפו עשרות כלים מכנים והנדסיים.

לפני כשבועיים מסרה הרשות שטח של כשלוש עשרה קילומטרים לעיריית תל אביב, בעוד שעל המשך הפינוי הגיע הרשות לסיכום עם חמיס, כי על מנת לצמצם את התביעה שתוגש נגדו הוא יבצע את הפינוי באופן עצמאי, אך יפקיד ערבות של 200,000 שקל שתחולט אם לא יעמוד בהתחייבות.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד