בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

גניבות, הצתות ופגיעה ברכוש- הפקרות בנגב

פעילות אנטי יהודית קבועה של בדואים בנגב, מאיימת על ביטחונם של היישובים היהודיים באזור

  • טוביה אריאל
  • כ"ד אב תשע"ה - 16:09 09/08/2015
גודל: א א א
בדואי תושב הכפר ביר הדאג' מפריע לאימון של צה"ל
בדואי תושב הכפר ביר הדאג' מפריע לאימון של צה"ל

שני הישובים רתמים ורביבים שברמת הנגב סובלים מידי שבוע מפעולות חבלניות רבות מצד שכניהם הבדואיים. לפניכם מקצת מהאירועים אותם פרסמו התושבים לאחרונה.

קיבוץ רביבים: גניבת 12 מכלי קוב לזיתים, שריפת מחשב השקייה ראשי, גניבת 200 מטר כבל תקשורת, גניבת תאים סולרים, נזק לציוד השקייה וחקלאות שנמצא בשטח.

כפר רתמים: ניקוב מיכלי דשן,חסימת הכביש בצמיגים בוערים, גניבת דגל ישראל והשחתה בבית העלמין בכפר, השחתה של שתילי החוחובה שנטעו לאחרונה.

אלו הן רק מקצת הדברים שהתרחשו לאחרונה בשני ישובים אלו, בנוסף קיימת באזור בעיה של שוטטות אין סופית בכבישים של סוסים, חמורים וגמלים כמו אלו שפגעו בדוד כהן ז"ל תושב רתמים וגרמו למותו.

העצים שנפגעו בידי הבדואים

"יש לי חברים טובים גם מרביבים וגם מרתמים, הם אינם רוצים שיתייחסו אליהם בהעדפה ואינם מחפשים להתקרבן, הם מרגישים שנפלה בחלקם הזכות להתיישב בחלק ארץ נפלא זה והם רק מבקשים שהחוק ומערכת האכיפה תחול גם עליהם ושיתנו להם את הזכות הבסיסית להרגיש בטוחים בבתים, בכבישים ובשדות", כתב אביה שורשן בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו ההשקעה של המדינה בפריפריה לא יכולה לפעול, אם המערכת לא מוכנה לתת מענה לפשיעה הלאומנית באזור. "ביבי, תבנה 1000 רכבות לפריפריה, תיתן הקלות במס ובארנונה, הכל טוב ויפה, אבל מה כל זה שווה אם בלתי נסבל לגור שם? מה הם מבקשים,שתאכפו את החוק? זו בקשה מוגזמת?

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד