בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בג"ץ דחה את הריסת בית הכנסת?

בבג"ץ ניתן היום צו ארעי לעיכוב הריסת בית הכנסת אילת השחר אך מסתמן כי כוחות הביטחון יפנו כבר היום את ציוד בית הכנסת

  • טוביה אריאל
  • כ"ד אב תשע"ה - 19:00 09/08/2015
גודל: א א א
בית הכנסת איילת השחר
בית הכנסת איילת השחר

ההחלטה על הריסת בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב, נדחתה היום (ראשון) בבג"ץ לים שני בשבוע הבא. כזכור ההחלטה להריסת בית הכנסת, ניתנה בבג"ץ בעקבות תביעה שהגיש ארגון 'יש דין' בשם ערבי שלטענת המתפללם אין לו שום מסמך המאשר את טענתו.

מגבאי בית הכנסת נמסר כי הם "חוששים כי מדובר פה בתרגיל שנעשה בעקבות העצרת הגדולה שתתקיים הערב בחצר בית הכנסת, אליה יגיעו על פי ההערכות כחמשת-אלפים איש מכל רחבי הארץ".

לדברי המתפללים, מפקד הכוחות באזור שי קרמון אמר להם שהוא מתכנן להביא למקום קונטנירים, ולפנות את כל הציוד מבית הכנסת כולל שבעה עשר ספרי התורה, היום בשעה אחת עשרה בלילה.

ממועצת גבעת זאב נמסר כי "לאור ההודעה על דחיית ביצוע צו ההריסה לבית הכנסת איילת השחר על ידי בג"צ, מבקש ראש המועצה יוסי אברהמי להודות לראש הממשלה, לשר הביטחון, לרבנים הראשיים, לחברי הכנסת ובראשם ליו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם ולח"כ מוטי יוגב, לדוד מנחם ראש המנהל האזרחי, לחברי המ"מ גבעת זאב, למועצת יש"ע ולכל מי שנרתמו לעזור וסייעו לדחיית ביצוע הצו".

יוסי אברהמי הוסיף ואמר, כי "אני מקווה שתפילותינו יתקבלו ובית הכנסת יוסיף לעמוד על תילו לדורות. עצרת המחאה שתוכננה להערב נדחית ובמקומה תתקיים תפילת הודיה בחסות קהילת בית הכנסת, להודות לד' יתברך ובתקווה לבשורות טובות".

בתגובה לדבריו של אברהמי טענו מארגני העצרת כי הם לא מאמינים שבג"ץ באמת חושב כרגע על האפשרות של ביטול החורבן, ולדעתם זהו תרגיל שנועד למסמס את הציבור ועל כן העצרת תתקיים כמתוכנן.

לאחר שיחה עם אברהמי, לא הצלחתי להשיג את תגובתו על הדברים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד