בע"ה כ"ג ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לא מאבק אלא מחאה היוצאת מן הלב

לדברי הפעילים להסדרת בית הכנסת "אנחנו חוששים שהחלטת בג"ץ נועדה למסמס את המחאה" בנוסף אומרים הפעילים כי לא יקראו לסירוב פקודה "לא מדובר פה במאבק אלא בצעקה היוצאת מן הלב"

  • טוביה אריאל
  • כ"ד אב תשע"ה - 18:43 09/08/2015
גודל: א א א

בעקבות החלטת בג"ץ לדחות את החרבת בית הכנסת באיילת השחר שוחחנו אם אחד מהפעילים הותיקים במאבק להסדרת בית הכנסת ??? שיספר לנו קצת על בית הכנסת ועל המאבק המשפטי סביבו.

בית הכנסת הוא מבנה קבע מפואר של ארבע מאות חמישים מטר, כשלוש מאות חמישים מתפללים, המרכז הרוחני של גבעת זאב. במקום מתקיימים שיעורי תורה ותפילות, ושני כוללים שנמצאים פה לאורך כל היום, מספר ???.

לדברי ???: ציבור המתפללים הוא ציבור מאד חם ומסורתי, אני יכול להגיד לך שבשבת יש פה אולי עשרה אנשים שמגדירים את עצמם כחרדים. הרבה יהודים שהתקרבו ליהדות בזכות בית הכנסת, שבית הכנסת שינה להם את החיים. אנשים בכו כל השבת על ארון הקודש ולא רצו לעזוב אותו, זה המרכז הרוחני של האזור ואין לנו מקום אחר.

בעניין המאבק הציבורי למניעת ההריסה אומר ???: ראש הממשלה דיבר היום עם ראש המועצה, ואמר שהוא ינסה למצוא חלופות של דחיית ההריסה או איטום בית הכנסת, אנחנו מקווים שזה דיבורים אמיתיים, ולא נסיונות למרוח אותנו על מנת לבא ולפנות פה באישון לילה.

לדבריומדובר פה באפליה של בג"ץ, "בכפר הערבי לידינו יש עשרות צווי הריסה שלא נאכפים, המקום היחיד באזור שהורסים, זה פה בבית הכנסת."

כמו בהרבה מקרים אחרים גם בבית הכנסת איילת השחר ישנו ארגון שמאלני שדוחף את הסיפור "מי שדוחף את הסיפור הזה בצורה אגרסיבית זו העמותה השמאלנית "יש דין". אומר ???. "לפני כשנה יצא לי להיפגש איתם בעניין בית הכנסת, ואחד מעורכי הדין שלהם אמר לי שהוא אישית ידאג שבית הכנסת יהרס. זו המטרה שלהם להרוס את בית הכנסת, אין פה שום עניין משפטי, אין פה בעלות על הקרקע, היינו מנסים לקנות את השטח או שהינו מוצאים פתרון אחר, אבל המנהל בעצמו אמר שהוא לא יודע מי הבעלים של הקרקע, זה פוליטי לגמרי."

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד