בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחבל מהחמאס נעצר וחשף תכניות

הותר לפרסום כי באמצע חודש תמוז האחרון נעצר חופר מנהרות ואיש חמאס. בחקירתו חשף תכניות התקפיות כנגד יהודים ועוד

  • כ"ו אב תשע"ה - 13:28 11/08/2015
גודל: א א א
מנהרת טרור (דובר צהל) (דובר צה"ל)
מנהרת טרור (דובר צהל) (דובר צה"ל)
לפני כחודש וחצי נעצר על ידי השב"כ אבראהים עאדל שחאדה שאער מרפיח שברצועת עזה, המזוהה עם ארגון הטרור חמאס, שעסק בחפירת מנהרות. בחקירתו חשף שאער מידע רב אודות פעילות הארגון ברפיח, ובפרט אודות תוכנית הפעולה של חמאס בשעת חירום וכוונותיה להשתמש במנהרות לתקיפת ישראל.

שאער מסר פירוט רב על המנהרות של חמאס באיזור רפיח, כולל מיקומם שלמוקדי חפירה, פירי מנהרות, חופרים ותוואי המנהרות. כמו כן, מסר כי הכביש החדשאשר נסלל על ידי חמאס בסמוך לגבול הרצועה צפוי לשמש לטובת מימוש מתקפת פתע כנגד ישראל, זאת בסיוע כלי רכב אשר ידהרו לעבר הגבול. יש לציין כי מידע דומה פורסם כבר מזמן, אך בצה"ל לא נקטו צעדים כנגד המנהרה.

במסגרת פעילותו בחמאס, שאער היה מעורב באופן אישי במגוון הכשרות בנושאי לחימה, פיקוד, שימוש באמל"ח מתקדם וחבלה. במהלך ימי הלחימה במבצע "צוק איתן" פעל במחלקת התמיכה והלוגיסטיקה של חמאס וסייע בהעברת ציוד צבאי ומטענים למחבלים נוספים.כמו כן לקח שאער חלק פעיל בהתקפות כנגד ישראל, זאת באמצעות הנחת מטענים נגד טנקים, וסיוע בתצפיות.

בחקירתו סיפר שאער על הקשר שבין חמאס לאיראן ועל התמיכה שמקבל הארגון מהאיראנים לחיזוק הארגון.לדבריו, תמיכתם של האיראנים ממומשת באמצעות העברת כספים, אמצעי לחימה מתקדמים וציוד אלקטרוני, דוגמת מכשירים לשיבוש תדרים המשמשים לטובת הפלת מזל"טים ישראלים בשמי הרצועה. עוד ציין כי איראן הכשירה בעבר מחבלים בשימוש בגלשני רחיפה, זאת במטרה כי יחדרו מן האוויר לשטח ישראל.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד