בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בית המשפט: "להעביר את המידע לעו"ד"

המדינה ביקשה לאשר את הצו המנהלי לאטינגר וסלונים. דיון נוסף בעוד חודש

  • יח"צ
  • כ"ו אב תשע"ה - 14:51 11/08/2015
גודל: א א א
אביתר סלונים ומאיר אטינגר (הקול היהודי)
אביתר סלונים ומאיר אטינגר (הקול היהודי)

בבימ"ש המחוזי מרכז בלוד התקיימו היום דיונים בעניין אישור הצו המנהלי של מאיר אטינגר ואביתר סלונים.

בדיון, ביקש נציג המדינה כי בית המשפט יאשר את צו המעצר המנהלי אשר הוצא על ידי שר הביטחון, בהמלצת שב"כ. עו"ד יובל זמר ועו"ד אורן בעז המייצגים את השניים מטעם ארגון חוננו טענו מספר טענות מקדמיות ואף ביקשו את החומר שעל בסיסו הוצאו הצווים.

בעקבות הבקשה הורה נשיא בית המשפט המחוזי אברהם טל לנציג המדינה להעביר את החומרים לעורכי הדין וקבע דיון נוסף בבקשה בעוד כשבועיים (כ"ו אלול). נזכיר כי סלונים ואטינגר נעצרו לפני כשבוע ימים, תחילה נלקחו השניים לחקירה במתקני השב"כ, לאחר מספר ימי חקירה ודקות ספורות לפני דיון בעניינם בבית משפט השלום בנצרת הודיע נציג המדינה כי הדיון התייתר וכי הוצא כנגדם צו מעצר מנהלי, וזאת ככל הנראה מחשש כי בית משפט יורה על שחרורם.

עו"ד יובל זמר המייצג את מאיר אטינגר מטעם ארגון חוננו אמר בסיום הדיון כי "התחושה היא כי מר אטינגר נרדף אך ורק בשל דעותיו והשקפת עולמו ולא בשל מעשים שביצע או שבכוונתו לבצע. מדובר בתחתית חדשה אליה הדרדר חופש הביטוי בישראל וברמיסה של זכויות אדם שאין לה אח ורע במדינות דמוקרטיות".

עו"ד אורן בועז המייצג את אביתר סלונים מטעם חוננו הוסיף כי "מדובר בצעד קיצוני שנעשה רק כשיש חשש ממשי לביטחון מדינת ישראל ואנו סבורים שאין כזה חשש במקרה הנוכחי. בית המשפט החליט כי יועברו לנו חומרים עליהם נוכל להתבסס בטיעונים שלנו ולכן נקבע דיון נוסף שבו אנו סבורים שנוכל לשכנע את בית המשפט לא לאשר את המעצר המנהלי. הרי לא יתכן ששר הביטחון יהיה גם הרשות החוקרת, גם הרשות המבצעת וגם הרשות השופטת. למעשה צו מנהלי משמעותו ששר הביטחון מחליט לעצור אדם ללא שניתנת לו הזכות להתגונן".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 12 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד