בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צמצום הוראות הפתיחה באש: "מסכנים אותנו"

חיילים בצה"ל זועמים על שינוי הוראות הפתיחה באש, דבר שלדבריהם מסכן חיי חיילים

  • כ"ו אב תשע"ה - 22:00 11/08/2015
גודל: א א א
ארכיון (דובר צהל)
ארכיון (דובר צהל)

אלוף פיקוד המרכז רוני נומה חידד את נהלי הפתיחה באש כנגד מתפרעים ערבים באזור יהודה, שומרון ובנימין, וכעת ייאסר על החיילים להגיב במקרים שונים בירי חי לעבר המחבלים.

על פי הדיווח, רק כאשר נשקפת סכנת חיים ממשית ללוחמים, כדוגמת פיגוע ירי או דקירה, ניתן יהיה לפתוח בירי לעבר פלג גוף של המחבל. כך נחשף באתר חדשות 0404.

לוחמים רבים מאזורים שונים מתחו ביקורת על ההוראות. "הוראות אלו חודדו ושונו רק בשביל לרצות הפריץ אובמה", אמר לוחם מאזור בנימין לקול היהודי. "שולחים אותנו להיות במטווח ברווזים. לעמוד מול מתפרעים ערבים, לספוג אבנים ולא לעשות כלום. המפקדים בכירים פשוט מסכנים את חיינו. מה הם חושבים, שאם כל היום נירה רק באוויר המחבלים לא יקלטו שלא יורים בהם באמת?".

מתנועת מתגייסים באמונה נמסר: "אנו קוראים לחיילים לפעול בשני מישורים. במישור העקרוני, להצהיר ולומר בקול שהצבא מזלזל זלזול בוטה בחיי חיילי ישראל ואנו מתביישים במפקדים שחיי האויב יקרים להם ולא חיינו. במישור המעשי, ידע כל חייל כיצד להגן על עצמו, והעיקר איך לשמור פיו ולשונו ולא לספר למפקדים ולמערכת מה שהם לא צריכים לדעת", אמרו בתנועה והוסיפו "עם מפקדים בכירים כאלו 'שומר פיו ולשונו שומר מצרות נפשו'".

בתגובה נמסר מדובר צה"ל, כי "מטבע הדברים צה"ל אינו מפרט את הוראות הפתיחה באש. יחד עם זאת, לנוכח הערכת המצב, הופצה הוראת שעה המחדדת את אופן ההתמודדות של הכוחות מול איומים שאינם מהווים סכנת חיים ממשית ומידית".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד