בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בחסות חיל החינוך: נפגשים עם מסתננים

ביום ראשון האחרון נפגשו חיילי צה"ל עם מסתנן לא חוקי שערך להם שיחה. בארגון סטודנטים למען דרום תל אביב אומרים שהמפגשים מתרחשים לעתים קרובות

  • אברהם שפירא
  • כ"ז אב תשע"ה - 21:15 12/08/2015
גודל: א א א
מסתנן עם החיילים (צילום מסך מתוך פייסבוק)
מסתנן עם החיילים (צילום מסך מתוך פייסבוק)

סטודנטים הפועלים למען תושבי דרום תל אביב במאבק כנגד המסתננים בשכונות, פנו לשר הביטחון משה (בוגי) יעלון ולסגנו אלי בן דהן, במכתב כנגד הרצאות וסיורים שנערכים לחיילי צה"ל על ידי "המרכז לקידום "פליטים" אפריקאים".

"אחד מארגוני השמאל הפועלים באזור הוא 'המרכז לקידום פליטים אפריקאים'" מסביר אמיר לוי, אחד הפעילים בארגון הסטודנטים למען תושבי דרום תל אביב. "אחת מהפעילויות שלהם היא הרצאות לחיילי צה"ל. במשרדי המרכז הם נפגשים עם החיילים ומספרים להם על הקושי של ה"פליטים". במקרה נתקלתי בתמונה של אחד מראשי המרכז, מוטסים עלי, בפייסבוק לאחר שהצטלם ביחד עם חיילי חיל חינוך בסיום הרצאה כזו".

מוטסים עלי עם החיילים (פייסבוק)

| "זה היה נראה כמו שיחה תמימה, אך מהר הבנתי שלא"

"ביום ראשון היתה לנו מעין "בניית מחלקה" בתל אביב" כתב מדריך טירונים מקריית מוריה שהשתתף בסיור ביום ראשון האחרון לאגודת הסטודנטים למען תושבי דרום תל אביב. "כחלק מהפעילות, המ"מ שלנו החליטה לקחת אותנו להפגש עם מוטסים עלי, מסתנן בדרום ת"א. העמותה שלו נמצאת בתחנה מרכזית ת"א. כששמעתי על כך די כעסתי על זה שאנו לא נפגשים גם עם הצד השני, עם תושבי דרום ת"א, אבל לא היתה לי ברירה אלא להיכנס לשיחה, מכיוון שזו חלק מפעילות צבאית".

"מה גם, שבאותו רגע זו נראתה לי שיחה תמימה עם מסתנן סודני. כשנכנסתי וראיתי את העמותה שלו, שמעתי אותו והבנתי מה הוא רוצה, הבנתי עד כמה הוא בכלל לא תמים ועד כמה הוא קשור לגופי שמאל קיצוני. בכל מקרה, מטרת השיחה היתה לשמוע על הסבל שהוא עבר עד שהוא הגיע לארץ" הסביר החייל.

| "החיילים לא מודעים אך הם תומכים במסתננים"

"אנו רואים עניין זה בחומרה רבה מכמה סיבות" כתבו הסטודנטים לשר הביטחון. "ראשית כל, המרכז לקידום "פליטים" אפריקאים, מציג את עצמו כארגון חברתי וקהילתי לכאורה, אך למעשה מטרתו היא קידום האינטרסים של המסתננים הבלתי חוקיים אשר שוהים ועובדים בישראל בניגוד לחוק. אחד מראשי הארגון הוא מסתנן בלתי חוקי בשם מוטסים עלי, אזרח צ'אד השוהה בישראל בניגוד לחוק ומקדם ללא הפסק את מטרותיו האישיות בכלי התקשורת. בתמונה המצורפת מתוך דף הפייסבוק של מוטסים עלי, הוא נראה בחברת חיילי צה"ל לאחר מפגש עמם ביום ראשון" כתבו במכתב שהעתקים ממנו נשלחו למשרד הפנים, עיריית תל אביב ועוד.

"החיילים לא מודעים לתמיכה במסתננים" (אתר צה"ל)

"אף כי אנו מאמינים כי רוב החיילים והמפקדים שלוקחים חלק בפעילות כזו אינם מודעים לכך, משמעות הדבר היא שלמעשה צה"ל משתף פעולה עם ארגון המקדם פעילות בלתי חוקית ותומך בשוהים בלתי חוקיים. לכך יש להוסיף כי כל פעילות 'חברתית' לכאורה אשר תומכת במסתננים פוגעת למעשה פגיעה חמורה בתושבי דרום תל-אביב הישראלים, שהם הנפגעים העיקריים מתופעת ההסתננות הבלתי חוקית ושלל המרעין בישין אשר הביאה עמה".

"אנו סבורים כי לא יעלה על הדעת המצב בו חיילי צה"ל, אשר אמורים לשרת ולהגן על מדינת ישראל, עוסקים בפועל בפעילות אשר פוגעת במדינה ובאזרחיה. מצב זה הוא בניגוד לכל היגיון סביר. אנחנו מזמינים את כבוד חבר הכנסת וחברי סיעתו לבוא לבקר בדרום תל-אביב ולחזות מקרוב באנשים שנפגעים וסובלים יום יום מן מתופעת ההסתננות הבלתי חוקית. כמו כן, באם צה"ל מעוניין שחייליו יתרמו לחברה באופן יעיל ואמיתי, נשמח לארח אתכם באחד מהסיורים הרבים שאנו עורכים בשכונות העיר. מעבר לכך אנחנו דורשים לבטל לאלתר כל התקשרות בין צה"ל ו"המרכז לקידום פליטים אפריקאים" או כל ארגון מסתננים אחר והפסקה מידית של כל פעילות בלתי חוקית הקשורה לשוהים בלתי חוקיים" נכתב.

חיילים בהרצאה (אתר צה"ל)

"אני לא חושב שזה דבר סביר שחיילים השתתפו וישתפו פעולה עם ארגונים לא חוקיים שכאלה" אומר לוי. "פנינו לגורמים, לשר הביטחון וסגנו, אך הם עדין לא הגיבו לנו".

| "אהבתם? תפיצו!"

"חשוב להפיץ. הפוסט קיבל תפוצה מדהימה שלא ציפינו לה. אנו די קטנים אבל זה הגיע לאלפי אנשים. בגדול, אנחנו רוצים לעזור לתושבי השכונות. להגיע לאנשים מבוגרים שזקוקים לעזרה, לבעלי עסקים בודדים שנשארו בשכונות, ולקיים סיורים בשביל להראות לאנשים את המצב בעיניים. הרבה פעמים אנשים שומעים אבל עד שלא רואים ממש, קשה מאוד להבין" מסיים לוי.

מדובר צה"ל הגיבו לטענות ואמרו כי "צה"ל אינו מביע עמדתו בסוגיות פוליטיות. מדובר ביוזמה נקודתית, המקרה הובא לידיעת המפקדים וטופל אל מול הגורמים הרלוונטיים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד