בע"ה י"א אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הטרקטורון והפתרון

בצה"ל מתמגנים ושומרים על ציוד, במשטרה מתעלמים ומשליכים אחריות, כיצד תיגמר ההפקרות בשטחי האש הצה"ליים?

  • אברהם שפירא
  • ג' אלול תשע"ה - 18:02 18/08/2015
גודל: א א א

אז אמרנו שהבדואים נכנסים מדי יום ולילה לשטחי האש של צה"ל בדרום הארץ ובוזזים ציוד, ברזל, מתכת פגזים וכל הבא ליד, אך מה עושה צה"ל בנושא, והיכן המשטרה נכנסת לסיפור?

באופן כללי, כפי שהזכרנו בכתבה הקודמת בדבריו של רכז דרום בתנועת 'רגבים', צה"ל לא מתעסק ויש על כך הוראה מפורשת, עם הבדואים הפולשים.

לחיילים, מורים המפקדים להתעלם מהגנבים ורק לשמור על הציוד טוב. "אסור לשום חייל, מילואים וסדיר כאחד, לירות או לדרוך את הנשק. החיילים צריכים להתעלם. לשמור על הציוד טוב אבל לא יותר מזה. אין שום אפשרות לגעת בהם או לתפוס אותם ובצה"ל נאלצים לחדול תרגילים".

ההוראה: להתעלם. בדואי רכוב על טרקטורון בשטח אש (רגבים)

לפעמים, במקרה שהפולשים מתעכבים הרבה זמן ולחיילים נמאס לחכות עוד, שולחים המפקדים ג'יפ שירדוף כביכול אחרי הבדואים. "אבל בסופו של דבר הם מחליטים מתי לצאת מהשטח כי אי אפשר לעשות להם כלום" אומר עמיחי יוגב רכז דרום בתנועת 'רגבים'.

בשנה האחרונה מיגן צה"ל את בסיס צאלים באמצעות אמצעים טכנולוגיים וגדר אלקטרונית זאת לאחר פריצות רבות שהתרחשו באופן תדיר בסופי שבוע, שעה שרוב חיילי הבסיס בדרכם לבית והבסיס מתרוקן, אז נגנב ציוד, תחמוש ולפעמים אף כלי נשק.

לדברי יוגב, המשטרה לא עשתה כלום בעניין בשנים האחרונות. "היה פינג פונג בין צה"ל למשטרה על מי מוטלת האחריות", אך לאחרונה, נעצר בדואי בשטח אש כשהוא רכוב עם טרקטורון במבצע שיזמה הסיירת הירוקה בו שולבו אנשי משטרה ומסוק.

בדואי חודר לשטח צבאי בג'יפ מסווה (רגבים)

"זה היה מבצע חד פעמי, זה לא קורה הרבה, ואני מקווה שהוא יימשך. הוא יכול להיות סוג של פתרון. זה לא יפתור את כל הבעיה, אך בוודאי יכול להרתיע. המשטרה לא שנתה את עמדתה לגבי המקרים האלו" מבהיר יוגב, "אבל כרגע בגלל שהסיירת הירוקה יזמה את המבצע, המשטרה שתפה פעולה ונתנה את הכלים".

"השאלה כמה יתמידו עם מבצעים כאלו ומה יעשו הלאה. האם כתב האישום הזה ימשיך כהליך פלילי והפולש יקבל עונש חמור מספיק בשביל שלא יעשה את שוב. השאלה היא כמה הרתעה יש ומה עומד מול הרצון לגנוב ציוד ותחמושת. אם ימשיכו ככה זה בהחלט יכול לעשות את העבודה".

מג"ד השריון במילואים, אריאל בן ברוך שאת דבריו הכנסנו בכתבה הקודמת, אמר כי לדעתו הפתרון בידי צה"ל. "אם באמת היו מכנסים את כל מי שצריך לכנס בשביל לפתור את הבעיה היא הייתה נפתרת. כמו שבדינת ישראל יודעים לסמן מטרות ולפתור אותם או לחילופין ליצור איזו בעיה חס ושלום, ככה אפשר גם כאן לטפל. אנחנו יודעים שלעם ישראל יש את הכוחות לזה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבה כי"מחנות צה"ל במרחב זה מפעילים מערך אבטחה צה"לי נרחב ומבצעים פעולות מניעה, גילוי והתרעה וכן פעולות יזומות לסיכול עבירות מסוג זה הכוללות הפעלת אמצעים שונים המותאמים להתמודדות עם הסוגיה".

פנינו לקבלת תגובה ממשטרת ישראל ושאלנו אותם האם הם מכירים את התופעה, איזה מענה מגישה המשטרה לפריצת החוק הזו וכמה כתבי אישום הוגשו כנגד פולשים בשנים האחרונות? ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לפני כחודש נעצר רוכב טרקטורון שנמצא בשטח אש ובתום חקירה הוגש כנגדו כתב אישום.במקום נערכות פעילויות אכיפה על ידי המשטרהלצד חקירה שנפתחת במידה ומוגשת תלונה על גניבת ציוד צה"לי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד