בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מגרים את יצר האויב

גופי התקשורת עסוקים כבר שלושה שבועות בהפחדה מפני פיגועים כנקמה על ההצתה בדומא. אתמול הצטרף אליהם שר הביטחון • 'מבט לתקשורת'

  • אורי קירשנבום
  • כ"ז אב תשע"ה - 21:46 12/08/2015
גודל: א א א
זירת הפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד (סוכנות תצפית)
זירת הפיגוע בו נרצח מלאכי רוזנפלד (סוכנות תצפית)

מאז אירוע ההצתה בכפר דומא לפני כשלושה שבועות, מחוללת התקשורת סערה רבתי. אחד ממוקדי הסערה הוא אזהרות חוזרות ונשנות מפני פיגועי נקמה על מותם של הבן והאב מדומא, כאילו שעד האירוע בדומא הטרוריסטים הערבים חילקו זרי פרחים לכל תושבי השומרון. במקביל, פיגועי הטרור שחווינו בימים האחרונים זוכים להסברים מנומקים ומוגדרים על ידי הפרשנים השונים כ"פיגועי נקמה".

כמעט מיותר לציין שאת ההצתה בדומא אף אחד לא טרח להסביר כפעולת נקם על הירצחו של מלאכי רוזנפלד הי"ד, למשל, על אף שההצתה התרחשה בדיוק ביום השלושים להירצחו ועל אף הכתובת "נקמה" על קיר הבית השרוף. עובדה זו לא מפליאה. חוסר שימת לב התקשורת לטרור הערבי שמתרחש ברחבי הארץ חדשים לבקרים הוא משמעותי עד כדי כך שמי בכלל זוכר לקשר בין האירוע בדומא לרצח של מלאכי. הסיקור המופרז של ההצתה בדומא, לעומת זאת, גורם לכך שכמעט כל מה שערבי יעשה בתקופה הקרובה יתפרש בהקשר כלשהו אליו.

המאמצים לפרשן את הטרור הערבי כנקמה הם כל כך חזקים, שגופי התקשורת חרגו ממנהגם והחלו לדווח על פיגועים שמתרחשים, דבר שהם לא טרחו לעשות כמעט לפני האירוע בדומא, בטח ובטח שלא בהקפים הללו.

אחרי פיגוע הדריסה שהתרחש ביום חמישי האחרון סמוך ליישוב שילה שבבנימין, למשל, התקיים דיון במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2 בין המגישה יונית לוי לבין הפרשן הצבאי רוני דניאל. "אווירה מתוחה מטבע הדברים, ודאי אחרי שריפת הבית בדומא. ההערכה היא שמדובר בתחילתו של גל פיגועים?", שאלה יונית לוי את רוני דניאל. "ההערכה היא שיש אווירה של נקמה בשטחים, פיגועי נקמה מתלהטים בעקבות אירוע כזה או אחר", השיב דניאל. כמובן שיש ספק גדול, בלשון המעטה, לגבי נכונות הקביעה של רוני דניאל, ודאי כשמדובר בזמן שהמחבל עודנו מטופל בבית החולים שעות ספורות לאחר הפיגוע, וטרם נחקר על ידי כוחות הביטחון, אבל בשביל הכותרת היפה הרי לא צריך להתבסס על מידע מוצק, אלא על הערכות של "אווירה".

כמובן שזו טיפה בים של התבטאויות מהסוג הזה, שנאמרו בעיקר אחרי פיגועי הימים האחרונים – בקבוק התבערה בבית חנינא, פיגוע הדריסה ליד שילה, פיגוע הדקירה בתחנת הדלק ליד בית חורון ועוד. ודאי שאם אנשי התקשורת חמורי הסבר היו מקדישים קצת יותר זמן לסיקור הטרור התמידי ברחבי הארץ, הם היו יכולים בנקל להבחין שהחידוש של הפיגועים מאז ההצתה בדומא הוא בעיקר התוצאות. במקרה בקבוק התבערה ההוא גרם לנפגעים בבית חנינא, במקרה המחבל הדוקר מתחנת הדלק מצא את הזמן לבצע את זממו ובחסדי שמים זה לא מצליח להם כל יום כל היום, אבל זה כבר עניין אחר.

השר יעלון בביקורו בחברון (אריאל חרמוני, משרד הבטחון)

אל הלהקה הצטרף אתמול זמר חדש – שר הביטחון. בסיור בגזרת יהודה הסביר השר יעלון שברחוב הפלסטיני יש מוטיבציה חזקה לייצר פיגועים. לאחר ברכות לכוחות צה"ל שמתאמצים לסכל ככל יכולתם את תכניות הטרוריסטים, "אנחנו עדיין בגל של תגובה על הפיגוע בדומא. לא שלפני כן לא היו פיגועים, אבל ברור שחלק מהפיגועים שאנחנו רואים, כמו הדריסה של החיילים בצומת סינג'יל באזור שילה - ברור שזו תגובה על דומא", אמר השר שאמון על בטחון תושבי ישראל.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד