בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המדינה מוכנה להיכנע ולשחרר המחבל על תנאי

בדיון בעתירה שדרשה לשחרר את מחבל השובת רעב, הציעה המדינה פשרה לשחרורו בתנאי שיצא מהארץ. ארדן: "עתירה הזויה שטוענת לשחרור בשל מצב רפואי של מי שגורם לעצמו את מצבו הרפואי"

  • אברהם שפירא
  • ב' אלול תשע"ה - 16:40 17/08/2015
גודל: א א א
כלא מגידו (שבס)
כלא מגידו (שבס)

בית משפט העליון דן היום (שני) בעתירה שהגיש עורך דינו של המחבל שובת הרעב מחמד עלאן, ומטופל כעת במרכז הרפואי ברזילי באשקלון. עו"ד דרש לשחררו עקב מצבאו הרפואי שהדרדר לאחר למעלה מ-60 ימי שביתת רעב.

בדיון הציעה המדינה הצעה לפיה היא מוכנה לשחרר את עלאן בתנאי שיסכים לצאת מהארץ ובמשך ארבע שנים לא ישוב, ואף ייתחייב לעשות כן. העותרים הודיעו כי הם יסרבו להצעה.

בעתירה נמקו העותרים את הדרישה לשחרור בכך שמצבו הרפואי של המחבל הידרדר. גלעד ארדן, השר לביטחון פנים אמר בתגובה לעתירה כי"אם עלאן ישוחרר, ברור שזה יוביל לשביתת רעב המונית בקרב האסירים הביטחוניים, כלי נשק חדש עבור המחבלים". בהתייחס לעתירה לבג"ץ אמר ארדן כי זו "עתירה הזויה שטוענת לשחרור בשל מצב רפואי של מי שגורם לעצמו את מצבו הרפואי".

סביב שביתת הרעב של המחבל התפתחו עימותים בשעה שערבים הגיעו אל מול המרכז הרפואי ברזילי והפגינו כנגד הזנתו בכפייה של עלאן, כשנגדם מפגינים עשרות יהודים.

בעימותים, שנפרשו על פני מספר ימים בהם התקיימו הפגנות הדדיות, הושלכו אבנים לעבר המפגינים הערבים ואף נעצרו מספר יהודים על ידי כוחות גדולים של משטרה ויס"מ שהגיעו למקום. כמו כן, ערבים התפרעו במקום, חסמו כבישים ויידו אבנים לעבר שוטרים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד