בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לא יהודי? ישראל תקל עליך ברישום הקרקע

בכנסת אושרה הצעה המאפשרת הקלות ליישובים שרוב תושביהם אינם יהודים. ההקלות בתחום רישום המקרקעין אמורות לאפשר בניה ביתר קלות

  • אברהם שפירא
  • ב' אלול תשע"ה - 21:23 17/08/2015
גודל: א א א
הקלות דיור לערבים. בנייה (הקול היהודי)
הקלות דיור לערבים. בנייה (הקול היהודי)

וועדת השרים לענייני חקיקה אשרה את הצעת שר האוצר המאפשרת הקלות ברישום זכות המקרקעין ביישובי מיעוטים, קרי: יישובים בהם 80 אחוזים מהתושבים אינם יהודים.

ההקלות בתחום הדיור לישובים ערבים בארץ מתבטאות בכךשתוקפה של מכירת זכות במקרקעין המצויים בתחומי יישובים שרוב תושביהם אינם יהודים, לא תותנה בתשלום המס או במילוי התנאים אחרים המופיעים בחוק מיסוי מקרקעין, בעסקאות שנעשו לפני תחילת השנה הלועזית הבאה. כך,מחזיקי נכסים ביישובי מיעוטים יוכלו לרשום קרקע על שמם גםאם רובצים עליה חובות שיצרו בעלים קודמים.

עם זאת, התנאים לרישום מכירת הזכות במקרקעין הקבועים בחוק יישארו בעינם. ההקלות אמורות לתת מענה לבעיה שקיימת ברישום המקרקעין, לפיהחלק ניכר מעתודות הקרקע לפיתוח הן קרקעות פרטיות אשר אינן רשומות בפנקס המקרקעין על שם הבעלים שלהם בפועל, אלא על שם בעלים קודמים של המקרקעין.

אחת הסיבות לכך היא, שלעתים בעלים קודמים של הנכס לא דיווחו על עסקאות בנכס או לא שילמו את המס המתחייב בגינן – שני תנאים המחייבים רישום בעלים חדשים. מצב זה מקשה על השגת מימון לביצוע פעולות בניה נוספות, אשר יכולות לפתח את הקרקעות ולהגדיל את היצע הדירות.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד