בע"ה י' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מנצלים את האווירה הציבורית למעצרי שווא"

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה על שחרורם של שני נערים יהודים החשודים בהצתה. המשטרה הגישה ערעור ושחרורם עוכב עד לדיון בערר. עו"ד הבר: "בית המשפט לא מצא ראייה הקושרת אותם לאירוע"

  • יח"צ
  • ב' אלול תשע"ה - 17:00 17/08/2015
גודל: א א א
בית משפט השלום בפתח תקווה (יהודה פרל)
בית משפט השלום בפתח תקווה (יהודה פרל)

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה על שחרורם למעצר בית של שני נערים יהודים שנעצרו ביום חמישי האחרון בחשד להצתה אשר פרטי החקירה בעניינה נאסרו בפרסום. השניים עצורים בידי השב"כ ונמצאים בתנאים קשים כאשר צו מיוחד אוסר עליהם לפגוש את עורך דינם.

אמש הוארך מעצרם ביממה, והיום קיבל בית המשפט את טענות עו"ד חי הבר מארגון חוננו וקבע בית המשפט כי אין עילה להאריך את מעצרם. עם זאת הורה השופט על עיכוב ביצוע ההחלטה כיון שהמשטרה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי.

בעקבות זאת נערכים אחר הצהריים שלושה דיונים בבית המשפט המחוזי בלוד. דיון אחד בערר שהוגש בעניין הארכת המעצר של החשוד הבגיר בפרשה. ערר שני הוא על צו איסור המפגש עם עו"ד שהוציא השב"כ כנגד השלושה, וערר שלישי הוא בבקשת המשטרה להפוך את החלטת השחרור ולהורות על המשך מעצרם.

יש לציין כי השלושה התלוננו על תנאים קשים ביותר בחקירות השב"כ. אחד הקטינים טען בפני בית המשפט כי שוטר ימ"ר היכה אותו. נער נוסף סיפר כי נמנע ממנו לישון במשך כ-24 שעות, ובנוסף רק בהתערבות בית המשפט ניתן לנערים להניח תפילין והוחזרו להם הציציות שנלקחו מהם בעת הכניסה למתקן השב"כ.

עו"ד חי הבר המייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "בית המשפט הפך בחומר היטב ולא מצא כל ראיה הקושרת את השניים לאירוע המיוחס להם. נראה כי השב"כ מנצל את האווירה הציבורית לביצוע מעצרי שווא ופועל באמצעים פסולים כנגד נערים חפים מכל פשע. איסור המפגש שהוטל עליהם עם עו"ד הוא צעד דורסני וחמור אשר נועד אך ורק בכדי לשבור את רוחם, ואני מקווה שבית המשפט ישים לכך סוף".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד