בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סכנת חיים או "בלבול"

בוואלה מסרבים להצביע על סכנת החיים בה נמצאים חיילי צה"ל בעקבות הוראות הפתיחה באש החדשות. במקום זאת הם מדברים על ה"בלבול" בו מצויים החיילים • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • ב' אלול תשע"ה - 22:30 17/08/2015
גודל: א א א

רוני נומה, אלוף פיקוד המרכז, פרסם לאחרונה הוראת שעה בה הוא מבהיר שפתיחה באש כנגד מתפרעים ומפגעים ערבים תתבצע רק כאשר נשקפת לחיילים סכנת חיים ממשית. כך לדוגמא, אסורה הפתיחה באש לעבר מחבל שנמלט לאחר שביצע את זממו.

מעבר לסכנה הברורה שנוצרת לחיילים בעקבות הוראות שכאלה, הרי שהדבר גורם לעתים לחיילים להירתע מלירות לעבר מחבלים גם כאשר הירי נחוץ מעל לכל ספק.

אמיר בוחבוט, כתב באתר וואלה, כתב היום כתבה על התוצאות בשטח של ההוראות בחדשות לפתיחה באש, אך במקום להבהיר שההוראות החדשות גורמות לסכנת חיים של החיילים, הוא הציג את ה"בלבול" שנוצר בקרב הלוחמים באשר לשאלה האם לירות לעבר מחבלים בסיטואציות מסוימות.

הכתבה בוואלה (צילום מסך)

על אף שבתוך הכתבה כתב בוחבוט שבפיגוע שאירע בשבת במחסום בל סמוך לכביש 443, כאשר המחבל החל לדקור את אחד החיילים, חייל נוסף שנכח במקום הכה אותו באלה וחייל אחר ירה באוויר, במקום לירות בו ולנטרל אותו, בוחבוט בחר שלא לדבר על התוצאה הישירה של העדר הירי לעבר המחבל ועל הסיכוי הרב שהפיגוע היה מסתיים בתוצאות קשות הרבה יותר בשל כך שהמחבל לא נוטרל באופן מיידי באמצעות ירי. במקום זאת בוחבוט בחר להתמקד בכתבה בכך שמבחינת תגובות החיילים בפיגועי הימים האחרונים ניתן ללמוד על בלבול בו מצויים החיילים באשר לאופן התגובה הרצוי כנגד מחבלים בסיטואציות השונות.

"האם השינוי בהוראות הפתיחה באש של צה"ל מבלבל את הלוחמים?" שאלה הכותרת בוואלה. אני לתומי ציפיתי מפרשן צבאי של אתר חדשות מוביל לכותרת כמו – "הוראות הפתיחה באש בחדשות מסכנות את החיילים". נו טוב, אולי לא באמת ציפיתי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד