בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לאחר שבוע בשב"כ: שוחרר חשוד בהצתה

לאחר שבוע של חקירות בשב"כ שוחרר היום (ד') אחד הנערים שנחשד בהצתה. צעיר נוסף ישוחרר לאחר שתימצא חלופת מעצר מתאימה. חוננו: "התעמרות בנערים ללא סיבה"

  • ד' אלול תשע"ה - 16:55 19/08/2015
גודל: א א א
בית משפט השלום בפתח תקווה (יהודה פרל)
בית משפט השלום בפתח תקווה (יהודה פרל)

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה היום (רביעי) על שחרורו ממעצר של נער יהודי שנעצר בחשד להצתה בשבוע שעבר. בעניינו של נער נוסף קבע השופט כי יש לשחררו אך טרם נמצאה חלופת מעצר עבורו.

ביום שני ניתנה החלטה דומה אך בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה. כעת שוחרר הנער בפועל לאחר שהשופט סירב לעכב את ביצוע ההחלטה לבקשת המשטרה שהגישה ערר לבית המשפט המחוזי, והוא ישהה מספר ימים במעצר בית.

הבוקר (ד') הוסר צו איסור המפגש שהוטל על שני הקטינים ומנע מהם פגישה עם עו"ד. השניים סיפרו לעו"ד אורי קינן המייצג אותם מטעם ארגון חוננו כי הוחזקו במתקן שב"כ כאשר בתאם אור דולק במשך 24 שעות ואין בו תנאים סניטריים בסיסיים. השניים נחקרו במשך שעות ארוכות כאשר הם ידיהם אזוקות מאחורי גבם והם אזוקים אף לכסא.

ובתוך כך, מעצרו של הבגיר שנעצר הוארך עד ליום א' ובנוסף הוארך בשלושה ימים צו איסור המפגש שלו עם עו"ד.

עו"ד אורי קינן שייצג את השלושה מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: ״אני שמח שבית המשפט קיבל את הטיעונים והורה על שחרור שני הבחורים. עובדה זו בלבד מדברת בעד עצמה״.

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "נראה כי בשב"כ החליטו לנצל את האווירה הציבורית ולהתעמר בנערים קטינים ללא סיבה. שחרורם מראה כי מלכתחילה לא היה דבר נגדם למעט היותם מתאימים לתיאור של אלו שמכונים "נערי גבעות"".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד