בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערבים הציתו שריפה: "המנהל אזרחי אשם בנזק"

100 דונמים נשרפו אתמול בפיגוע הצתה בשומרון וחקלאי האזור סבורים כי האשם הוא המנהל האזרחי שהחריב את הגדר שהקימו באזור. "מה שלא רשום על שם יהודי, מבחינתם אוטומטית שייך לערבי"

  • ט' אלול תשע"ה - 09:57 24/08/2015
גודל: א א א
שריפה שהוצתה בידי ערבים. ארכיון (צוריאל הכהן ארזי, סוכנות תצפית)
שריפה שהוצתה בידי ערבים. ארכיון (צוריאל הכהן ארזי, סוכנות תצפית)

סמוך לשעה 13:00 אתמול (ראשון), הציתו ערבים שריפה בשדות סמוך לישוב תפוח שבשומרון. מספר צוותי כיבוי פעלו במקום וכתוצאה מהשריפה, 100 דונמים של שטחי מרעה עלו באש ושווי הנזק לחקלאים נאמד במאות אלפי שקלים בטווח המידי.

אברהם הרצליך, חקלאי תושב תפוח, מותח ביקרת קשה כלפי מדינת ישראל והמנהל האזרחי, שלטענתו הם אשמים בנזק שנגרם לו כתוצאה מהשריפה. לדבריו, מדובר בשריפה החמישית בחמש השנים האחרונות שגרמה לו נזק.

בסיוע רשות המרעה, הקים הרצליך לפני כשנתיים, גדר סביב שטח המרעה שברשותו. על אף שבשאר אזורי הארץ, המדינה מעודד את גידור שטחי המרעה, שנה לאחר הגידור הגיעו למקום פקחי המנהל האזרחי והחריבו את הגדר.

"המדינה מממנת גידור שטחים פתוחים בכל הארץ ורק ביו"ש המדינה מונעת זאת בטענה ההזויה שכל מה שלא רשום על שם יהודי שייך לאיזה מוחמד שאף אחד לא יודע מיהו", אמר שמואל הרצליך, בנו של אברהם. "בזה הם הופכים אותנו לגזלנים ומעודדים הצתות ופגיעות מהצד הערבי".

עוד הוסיף הרצליך ואמר, כי "ההצתות האלו מתרחשות כל שנה באותה תקופה. בסוף הקיץ. מאז שערבים גנבו לנו את העדר. היו 5 הצתות. לאחר הגניבה העדר קטן פי 17, היו מעל 350 ראש ולאחר הגניבה נשארו 20. הנקודה היא שמדינת ישראל מצד אחד נאבקת על שטח ומצד שני עדיין לא החליטה אם הוא שלה. אם ברירת המחדל היא שהמקום שייך לערבים, אז הערבים מבחינתם רואים בזה אישור לכך שאנחנו גזלנים וכובשים ומרשים לעצמם לפגוע שוב ושוב בחיי התושבים כאן".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "שוב אנו נחשפים להתנהלות חלמאית של מדינת ישראל, שנוהגת כאדם הלוקה בפיצול אישיות בכל הנוגע ליהודה ושומרון. מצד אחד נאבקת על השטח, בכל האמצעים העומדים לרשותה, ומצד שני מצהירה מראש שהשטח מלכתחילה כלל לא שייך לה. הגיע הזמן שמדינה בעלת ממשלה לאומית תדבר בשפה אחת האומרת: השטח בכל יהודה ושומרון שייך למדינת ישראל, אלא אם הוכח אחרת".

הכתבה בשיתוף יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד