בע"ה ד' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מרחבים: "שורה של פריצות בידי ערבים"

תושבי המועצה האזורית מרחבים מתלוננים על שורה של פריצות לבתים וגניבת רכוש. "חיי התושבים הפכו לסיוט והסכנה גדולה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט' אלול תשע"ה - 13:30 24/08/2015
גודל: א א א
בניין המועצה האזורית מרחבים
בניין המועצה האזורית מרחבים

כבר למעלה משנה שירי הטילים מרצועת עזה כבר פחות מטריד את תושבי יישובי המועצה האזורית מרחבים שבנגב, אך כעת הם נאלצים להתמודד עם איום נוסף, פשיעה לאומנית משכניהם הערבים.

אתמול (ראשון) שיגר ראש המועצה האזורית, שי חג'ג', מכתב בו הוא מספר על שורה של פריצות וגניבות שהתרחשו לאחרונה ודורש סיוע. "במשך שנים רבות מתמודדים תושבי מרחבים עם האיומים הביטחוניים מצד שכנתנו, עזה. אולם, כפי שאתם בוודאי יודעים, בשנה האחרונה מתמודדים התושבים בחזית ביטחונית נוספת - בחזית הפנים". את המכתב שלח חג'ג' לשר הבטחון משה יעלון, לשר לבטחון פנים גלעד ארדן, לממלא מקום מפכ"ל המשטרה בנצי סאו, מפקד המשטרה של המחוז הדרומי יורם הלוי ומפקד משמר הגבול עמוס יעקב.

"מדי ערב ומדי לילה נרשמות פריצות לבתי התושבים במושבי מרחבים וציוד רב נגנב", מתאר חג'ג' במכתבו. "לרוב, חודרים הפורצים לבתים כשבני הבית בתוכם. אין צורך לפרט עד כמה הפכו חיי התושבים לסיוט ועד כמה גדולה הסכנה".

"על פי המידע שנמסר לנו ממשטרת ישראל, כנופיות הגנבים מגיעות אלינו מכפרים שכנים, ומאזור חברון - שם יש פירצות בגדר - פירצות הידועות לכל, דרכם חוצים שב״חים את הגבול ואף הביאו לכך שתושב סוסיא נהרג במרדף אחריהם, וקצין צה"ל הוכה על ידי מסיעי השב"חים". עוד הוסיף חג׳ג׳ "נמסר לנו מגורמי ביטחון כי המכשול הקיים באזור קו התפר המזרחי אינו מסוגל למנוע כניסת עובדי שטחים לארץ, ומדובר על כמות של 2500-3000 שב"חים שעוברים מידי שבוע".

חג'ג' מציין כי בחלק מהישובים הצליחו התושבים לגייס את הסכום בכדי להעמיד גדרות, מצלמות ורכבי בטחון, ושם נרשמה ירידה של כ-90% המפשיעה. "העמידו את המצוקה שלנו בראש סדר העדיפויות שלכם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד