בע"ה ג' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בגלל הגניבות עזבנו את המושב"

נתן גליק חושש כי הגניבות באבן ספיר יהפכו לפיגוע לאומני ולאחר שנגנבו לו שני כלי רכב, עזב את המקום. "המשטרה לא עושה כלום כדי לתפוס את הגנבים הערבים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ט' אלול תשע"ה - 21:35 24/08/2015
גודל: א א א
אבן ספיר (יהודה פרל)
אבן ספיר (יהודה פרל)

כל תושבי אבן ספיר, אפשר לומר, מכירים את מקרי הפריצה והגניבה במושב, ולא משמועות. אחד-אחד, כמעט כולם, חוו זאת על רכושם. "מה יש לי לספר על הפשיעה במושב?!", תמה אחד התושבים ששוחח עם הקול היהודי. "אין כבר מושב, גנבו הכל. על מה אני אספר? לא השאירו לנו כלום. למדינה לא אכפת בכלל".

נתן גליק התגורר גם הוא במושב אך עזב אותו לפני למעלה מחודש. "אי אפשר לישון בלילה במושב. כמו שאתה לא יודע מה יגנבו לך הלילה, אתה לא יודע מה הם יעשו, אולי הם יפגעו במישהו", מספר גליק. גליק התגורר במשך כשנה באבן ספיר והחזיק בשני כלי רכב שחנו בחצר ביתו. הראשון נגנב לפני כשלושה חודשים והשני נגנב מספר שבועות לאחר מכן.

עוד בנושא:
אבן ספיר: "ערבים גונבים מהמושב בצורה כרונית"
השריפה באבן ספיר: האובדן והאמונה • וידאו

"מסתם גנבות זה יכול להתדרדר לפיגוע". אבן ספיר (יהודה פרל)

"בשני המקרים, הגנבים ברחו עם הרכב לכפר בתיר. בפעם השנייה ראיתי אותם בורחים והזמנתי משטרה, אבל אף אחד לא נעצר. מדובר באירועים שקוראים לפני דעתי בממוצע של אחת לשבועיים בערך", אומר גליק בעקבות שיחות שערך עם תושבים במושב. "אתה מעדכן את המשטרה אבל הם ממשיכים כרגיל כאילו לא קרה כלום".

גם גליק בטוח, כמו שאר התושבים, כי ערבים מהכפרים הסמוכים אחראים לגניבות, ומבחינתו הדבר עלול להיגמר לא רק בפגיעה ברכוש. "אני חושב שהסיבה שהם באים דווקא אלינו היא הקרבה, אך לא מן הנמנע שזה יהפוך למשהו הרבה יותר רציני, ויהיה על רקע לאומני. אף אחד לא מבטיח שאירועים כאלו לא יתדרדרו מסתם גניבות לפיגוע. ואני לא רוצה לתת כאן רעיונות. הדבר הזה צריך להדליק נורה אדומה אצל המערכת".

"מבחינת המיקום זה ישוב מעולה, אבל אליה וקוץ בה, אני לא יכול לחיות עם המצב הזה של הגניבות. אי אפשר ככה לנהל חיים נורמאליים. אמנם עזבנו לפני כחודש, אך מעשית עזבתי ישר לאחר הגניבה השנייה. לא חזרתי לישון שם אפילו לילה אחד".

גליק סבור אמנם כי המשטרה לא פועלת מספיק לעצור את החשודים, אך יחד עם זאת סובר כי פעולות המניעה צריכות להיעשות על ידי המועצה האזורית מטה יהודה. "אני אישית חושב שהפתרון הוא לפנות למועצה, שכל הישובים בה סובלים מגניבות, והיא תפעיל שמירה, סיורים, מצלמות אבטחה וכל מה שצריך. במושב יש אווירה כללית של ייאוש מהעניין ולאף אחד אין כוח לטפל בזה".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 21 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד