בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מינוי המפכ"ל שנוי במחלוקת

המפכ"ל החדש בעד ונגד, השר ארדן: "קצין מצטיין ומוערך". בהתישבות: "אצלו הערבים לא היו אויבים, אלא 'אחרים''

  • טוביה אריאל
  • י"א אלול תשע"ה - 11:38 26/08/2015
גודל: א א א
גל הירש, (צילום מסך מיוטיוב) (צילום מסך מיוטיוב)
גל הירש, (צילום מסך מיוטיוב) (צילום מסך מיוטיוב)

אתמול (ג') מונה תת אלוף במיל' גל הירש על ידי השר גלעד ארדן למפכ"ל המשטרה. לדברי ארדן, מערכת המשטרה צריכה לעבור שינוי משמעותי על ידי גורם שמגיע מבחוץ, זאת בעקבות פרשיות מביכות רבות ששנחשפו במשטרה בתקופה האחרונה. "גל הוא המועמד המתאים ביותר בעת הזו להוביל את השינוי הנדרש במשטרת ישראל ולחיזוק האמון בה". אומר ארדן.

מנגד, רבים מותחים ביקורת על מינויו של הירש מסיבות שונות. צבי רגב, אביו של אלדד רגב שנחטף במלחמת לבנון השנייה, טען כי הוא רואה בהירש אחראי על חטיפת בנו, והביע מרירות על מינויו של הירש לתפקיד המפכ"ל. "כששמעתי על המינוי של הירש התאכזבתי. יש לי הרגשה שהזיכרון של גלעד ארדן קצר מידי".

יש לציין כי לאחר מלחמת לבנון השנייה פרש הירש מצה"ל למספר שנים בעקבות הביקורת שנמתחה ב'דו"ח וינוגרד' על תפקודו במלחמה, אך לפני שבועות מספר חזר בו השופט וינוגרד מהדברים, ואמר שלדעתו ראוי היה להחזיר את הירש לצה"ל.

בנוסף לכשלים שהיו או לא היו להירש במלחמת לבנון השנייה, נמתחה כלפיו גם ביקורת קשה מהצד הימני. נעם פדרמן כתב בדף הפייסבוק שלו: "עימות מוגבל בעצימות נמוכה'כך הגדיר גל הירש, המפכ"ל הבא של משטרת ישראל, את האינתיפאדה השנייה, בה נרצחו מאות יהודים.אצלו הערבים לא היו אויבים, אלא 'אחרים'.והוא יהיה מופקד על בטחונם האישי של אזרחי ישראל.אני כבר רואה לאיזה פי פחת חדש נגיע".

מנגד, במערכת הפוליטית דווקא מרוצים מהמינוי החדש.ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), יו"ר ועדת הפנים טען הבוקר, כי החלטתו של השר ארדן למנות את הירש למפכ''ל הבא היא החלטה טובה. ''החלטה אמיצה, אין לי ספק שמינויו של תא"ל גל הירש למפכ"ל היא הצהרת כוונות לשינוי המתבקש במשטרה''. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי הירש "הוא לוחם וקצין ראוי ומוערך. כמפכ"ל הוא יצעיד ה את המשטרה קדימה אל מול האתגרים הניצבים בפניה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד