בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

וידאו: מהדורת סוף השבוע - פרשת תצא

צייד המכשפות כנגד נערי הגבעות נמשך | סערה בישוב אבני חפץ על רקע התבוללות | 'נגינה מחשמלת', ראיון וידאו עם הזמר הראל טל וסיכום האינתיפאדה המושתקת

  • י"ג אלול תשע"ה - 10:20 28/08/2015
גודל: א א א

הקול היהודי מסכמים שבוע עם הכותרות החשובות.

צייד המכשפות נמשך: בנוסף לשלושת המעצרים המנהליים, ניתנו השבוע צווים מנהליים ליותר מ-20 נערים. "זה כמו חיטה", אמר אחד הנערים בראיון וידאו לקול היהודי. "שדה חיטה טוב, מפזרים אותו והוא מגדל שדות טובים נוספים. כך אנחנו". נער נוסף הבטיח להמשיך בפעילות למרות ההגבלות.

כמו כן, השבוע נרשמה שורה של צעדים אותם ביצעה המשטרה כנגד פעילים ביו"ש. מספר גבעות נהרסו וכוחות משטרה גדולים פשטו על כנס שנערך למען המורחקים המנהליים. חמישה מורחקים נעצרו בכנס. בנוסף, השבוע דווח על בית נוסף שהוצת בכפר דומא, ככל הנראה על רקע סכסוך פנימי. גורמים במערכת הבטחון בקשו שלא לפרסם ולדווח על האירוע.

הכניסה לישוב אבני חפץ

סערה ביישוב אבני חפץ: עיתון הארץ פרסם השבוע כי ביישוב אבני חפץ סרבו לקבל למעון ילדה, מאחר ואמהּ אינה יהודייה. מהיישוב נמסר בתגובה כי הרישום למעון נסגר בטרם הגיע אביה, עמית רובין, לרשום את בתו. יחד עם זאת, בשיחה שקיימנו השבוע עם אחד התושבים במקום הוא אמר כי מגורים של אדם שחי עם גויה ביישוב הם דבר לא מקובל, "לא באתי לגור כאן כדי שהילדים ילמדו עם גויים", אמר.

הראל טל, השבוע (יהודה פרל)

נגינה מחשמלת, מכל הלב: הזמר הראל טל עומד בימים אלו לפני השקת אלבום חדש – "נפשי בשאלתי" שמו. בראיון וידאו לקול היהודי הוא סיפר על דרכו בעולם המוסיקה ועל הנס הגדול שליווה את יצירת האלבום.

המחבל שרצח בעבר את פרופסר שטרן הי"ד ושוחרר "כמחווה" לאבו מאזן

האינתיפאדה המושתקת: ביומן האינתיפאדה המושתקת של הקול היהודי דווחו השבוע למעלה מ-50 אירועים של טרור ערבי, בהם נפצעו 9 יהודים.

ערבי כבן 56 מחברון, דקר השבוע שוטר מג"ב בשער שכם ופצע אותו קל. בתחילה ניסה המחבל לדקור שני שוטרים באמצעות גרזן, אך משלא הצליח ברח לחנות סמוכה. השוטרים שנמנעו מלירות לעברו, החלו להתעמת איתו עד שבשלב מסוים הוא שלף סכין ודקר את אחד מהם.

מאוחר יותר התברר, כי המחבל הוא מחמוד עטא מועמר, שרצח לפני כ-26 שנים בעמק המצלבה בעיר, את פרופסור מנחם שטרן הי"ד באמצעות דקירות סכין. גופתו של שטרן אותרה לאחר מכן על ידי תלמידי בית ספר שצעדו במקום. לפני כשנתיים, שוחרר מועמר כ"מחווה" לאבו מאזן.

הניידת שנשרפה בא-טור בירושלים, השבוע

בשכונת א-טור בבירה השליכו ערבים בקבוק תבעירה לעבר ג'יפ מג"ב. הג'יפ התלקח ובמהלך פעולות הכיבוי התפוצצה תחמושת שהייתה בתוכו. שוטר מג"ב נפצע קל משאיפת עשן. לאחר האירוע התפרעו במקום עשרות ערבים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד