בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"תחושת הבטחון ירדה לאפס"

תושבת דרום תל אביב מספרת על הליווי המשטרתי בדרך לבית הכנסת, מחשש לפשיעת המסתננים

  • טוביה אריאל
  • ט"ז אלול תשע"ה - 19:10 31/08/2015
גודל: א א א
משטרה. ארכיון (דוברות המשטרה)
משטרה. ארכיון (דוברות המשטרה)

חוק המסתננים האחרון שעבר את אישור בג"ץ, לא העלה את תחושת הבטחון של תושבי דרום תל אביב, ואף הוריד את זו בקרב תושבי ערד החוששים שהמסתננים ששוחררו בעקבות החוק, יציפו את שכונותיהם.

בדרום תל אביב לדוגמה, הולכים התושבים המבוגרים להתפלל בבית הכנסת בשבת בבוקר, בליווי המשטרה. "בליל שבת הסודנים חוגגים בגינות שלנו ואחר כך, בבוקר, הם אורבים ומציקים לנו בדרך לבית הכנסת", מספר איילה, תושבת שכונת התקווה בדרום תל אביב.

"כיוון שאנחנו אוכלוסייה של מבוגרים, פנינו למשטרה ובקשנו שיראו נוכחות באזור בתי הכנסת בשבת בבוקר והיא נענתה לבקשתנו. הנוהל הזה התחיל לפני כמה שבועות, אך בשבת האחרונה הוא הורגש יותר".

איילה מספרת כי תחושת חוסר הבטחון היא לא רק בשבתות. "כמובן שגם בימי החול לא נעים להסתובב בשכונה. גם לי אישית קרה מקרה, שסודני ניסה לחטוף לי את הפלאפון. אני מייד ברחתי למקום שיש בו אנשים וחיכתי שהוא ילך. בהתחלה הוא התחבא מאחורי עץ, אבל בסוף הוא הלך ויכולתי להמשיך בדרכי".

למרות הסיורים הקבועים בשבתות, איילה סבורה כי בכדי להחזיר את תחושת הבטחון צריך לפעול יותר. "כמובן שגם הסיורים האלה לא מספיקים בשביל לשנות את המצב. יש פה נתון שאי אפשר להתווכח איתו - תחושת הביטחון של התושבים ירדה לאפס. אנשים לא מרגישים בטוח להסתובב ברחוב, על יד הבית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד