בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מדינות אירופה מתמודדות עם בעית המסתננים

מספר מדינות באירופה נוקטות צעדים שונים על מנת להתמודד עם תופעת המסתננים. "אנחנו צריכים לשמור על החברה שלנו" הם אומרים.

  • טוביה אריאל
  • י"ז אלול תשע"ה - 13:00 01/09/2015
גודל: א א א
מסתננים בהפגנה בישראל (צילום מסך מיוטיוב) (צילום מסך מיוטיוב)
מסתננים בהפגנה בישראל (צילום מסך מיוטיוב) (צילום מסך מיוטיוב)

במספר מדינות בעולם מנסים להתמודד עם גל מסתננים, אפריקאים וערבים.

בבריטניה לדוגמה, על פי נתונים שהתפרסמו ביום חמישי האחרון, בעקבות שינוי המדיניות, חלה ברבעון האחרון ירידה של יותר מ-50% בהכרה בבקשות מקלט של אריתראים ביחס לרבעון הקודם, וצניחה של כ-70% לעומת הרבעון האחרון של השנה הלועזית הקודמת. כך דווח ב'מרכז למדיניות הגירה ישראלית'.

במרכז מסבירים, כי השינוי המדיניות הגיע בעקבות שני דו"חות של משרד הפנים הבריטי, בנוגע למצב באריתראה. דו"ח אחד קובע כי אזרח רגיל מן השורה לא סובל מבעיות מיוחדות במדינה. הדו"ח השני קובע כי אזרחים שהסתננו ללא אישור יכולים לחזור למדינה ללא חשש.

בדנמרק מתכננת הממשלה להשיק קמפיין מידע בעיתונים זרים על מנת להרתיע פליטים מלהגיע למדינה. השקת הקמפיין מגיע בתגובה לפרסום מסמך של מבריחי פליטים, בו ניתן מידע השוואתי על יתרונות הפליטים במדינות האיחוד האירופי. המזכיר הכללי של 'ארגון עזרה לפליטים' בדנמרק אמר: "אני לא בטוח שאנחנו יכולים להציל את החברה שלנו, אבל אנחנו חייבים להילחם כאילו יש לנו סיכוי".

בהונגריה נערכים לקראת בנייתה של גדר שתחסום את הגבול עם סרביה, על מנת למנוע את כניסתם של המסתננים הבלתי חוקיים. רובם של הפליטים שנכנסים למדינה, ממשיכים הלאה אל מדינות אחרות באיחוד האירופי.

הפגנת מסתננים בהונגריה (צילום מסך מתוך יוטיוב)

הפגנת מסתננים בהונגריה (צילום מסך מתוך יוטיוב)

במקביל, נערכות בגרמניה הפגנות כנגד פליטים שהגיעו למדינה, ואף מתנהלת נגדם מערכת טרור של הצתות, יריות, ותקיפות אחרות מצד אזרחיםגרמנים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד