בע"ה ט' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שנה לפיגוע הסנפלינג: "אין נחמה"

בני משפחת עראמי עלו היום לקברו של נתנאל הי"ד לקראת יום הזיכרון הראשון. "עד היום הרוצח מסתובב חופשי"

  • אורי קירשנבום
  • י"ט אלול תשע"ה - 22:33 03/09/2015
גודל: א א א
משפחת עראמי בעליה לקבר, היום (יהודה פרל) צילום: יהודה פרל
משפחת עראמי בעליה לקבר, היום (יהודה פרל) צילום: יהודה פרל

בשבת יחול יום השנה הראשון להירצחו של נתנאל רואי עראמי הי"ד בפיגוע הסנפלינג בפתח תקווה. נתנאל עבד בעבודות סנפלינג באתר בנייה וצנח אל מותו כאשר ככל הנראה פועל ערבי חתך את כבלי התמיכה של מערכת הסנפלינג שלו.

לאור מאבק עיקש של המשפחה, החליטה המדינה להכיר ברצח כפיגוע לאומני, אך את ההורים זה לא מספק. מעל קבר בנם הם אמרו היום ל'קול היהודי' כי המדיניות של המערכות בנושא היא מחפירה וכי המערכות השונות שטיפלו באירוע כשלו שלב אחר שלב. "עד היום הרוצח מסתובב חופשי בגלל טיפול לקוי בחקירה", אמרה מרים, אמו של נתנאל.

מוריה, אלמנתו של נתנאל על קברו, היום (יהודה פרל)

בשיחה שקיימנו עם אוהד, אחיו של נתנאל, לאחר רצח החקלאי דוד ב קפרא הי"ד במושב פדיה שבשפלה לפני מספר חודשים, הוא אמר שבמקרה שלהם הם הרגישו שהמשטרה מנסה להשתיק את המשפחה, וגם ההכרה ברצח של נתנאל הי"ד כאירוע לאומני, על הזכויות הכרוכות בכך, נועדה להשתיק אותם.

"בהתחלה ניסו לטייח את זה, ואז ראו שזה רץ יותר מדי בוואטסאפים וברשתות החברתיות, אז הגענו למצב שבדיון בבית המשפט (בבקשה להתיר לפרסום את פרטי הפרשה. א.ק.) אמרו לנו – 'טוב אנחנו מכירים בכם כנפגעי טרור ופשוט שבו בשקט'. עד היום המצב נשאר כך. לאף אחד אין תשובות והמצב נשאר כך", אמר עראמי לקול היהודי.

נתנאל רואי עראמי הי"ד (באדיבות המשפחה)

הרב עוזיאל, אביו של נתנאל, יצא במתקפה כנגד הנשיא ריבלין לאחר אירוע ההצתה בכפר דומא אז יצא ריבלין בהצהרות גינוי חריפות וניחם את משפחת דוואבשה. בראיון ליורם שפטל ברדיו תל אביב, הוא אמר אז "נשיא המדינה הואיל בטובו לבוא אלינו אחרי תחנונים, וכשביקשנו לשאול אותו מדוע דם יהודי הפקר במדינת ישראל הוא איים עלינו ש'אני קם ועוזב אם אתם מדברים ככה'", סיפר עראמי. "כל הזמן הוא איים עלינו ולא נתן לנו לדבר. אנחנו שאלנו אותו שאלה פשוטה - אין לנו הגנה, אין לנו מי שיגן עלינו בארץ ישראל והדם היהודי הוא הפקר. על מה רצחו את נתנאל בני עוולה?", הוסיף הרב עוזיאל.

מרים, אמו של נתנאל, פרסמה בדך הפייסבוק שלה סטטוס בו היא מבקשת מהציבור הרחב ללמוד משניות לזכר בנה, לקראת יום הזיכרון.

משפחת עראמי בעליה לקבר, היום (יהודה פרל)

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 8 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד