בע"ה ט' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המסתננים החשודים לא נחקרו - ושוחררו

שני מסתננים החשודים במעורבות בקטטה אלימה, שוחררו כיוון שהמשטרה לא ביצעה את פעולות החקירה הנדרשות

  • כ"ג אלול תשע"ה - 12:15 07/09/2015
גודל: א א א
תחנת משטרה. אילוסטרציה (דובר המשטרה)  (דוברות המשטרה)
תחנת משטרה. אילוסטרציה (דובר המשטרה) (דוברות המשטרה)

לאחר ארבעה ימים במעצר, שחרר בית המשפט שני מסתננים אפריקאים שנעצרו בחשד למעורבות בקטטה אלימה בה נפצעו מספר מסתננים במועדון בדרום תל אביב. בדיון הקודם הצהירה המשטרה כי עליה לבצע 13 פעולות חקירה, אך לדיון האחרון הגיע ללא שבוצעה אפילו פעולת חקירה אחת. כך פורסם באתר וואלה.

החוקר טען בפני השופט במהלך הדיון כי "היה עומס עבודה בתחנת המשטרה והחוקרים לא התפנו לטפל בתיק החקירה". השופט הגיב ואמר, כי "אם יש בעיית עומס, אז יש להוסיף כוח אדם ליחידה. זה לא תירוץ להחזיק אנשים סתם במעצר".

השופט ירון גת דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים בשנית והורה לשחרר את השניים תוך שהוא מותח ביקורת קשה על פיקוד המשטרה והיחידה החוקרת. ""מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים, וזאת כפי שנקבע בהחלטה הקודמת. אלא שמאז הארכת המעצר הקודמת לא ביצעה היחידה החוקרת ולו פעולת חקירה אחת. לא ניתן הסבר מספק למחדל זה, למעט טענה לעומס בתחנה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חשד לתקיפה בו הן הקורבנות והן החשודים הנם נתינים זרים ללא כתובת מוגדרת. הקורבנות פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. משהגיע חוקר המשטרה לגבות מהם עדות הופתע לגלות כי הללו שוחררו מבית החולים, וכמובן שלא השאירו כתובת. במהלך סוף השבוע נעשו ניסיונות לאתרם כחלק מהותי מהמשך הטיפול בתיק הנדון".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד