בע"ה י"ט ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

האב השכול: "רוצים שיהיה צדק"

יעקב דדון, אביה של שלי דדון הי"ד מדבר לקראת גזר הדין בעניינו של רוצח בתם. "אני רוצה שיבצעו גזר דין מוות, אבל במדינה הזאת אין צדק" אמר האב

  • אברהם שפירא
  • כ"ג אלול תשע"ה - 21:30 07/09/2015
גודל: א א א
ביום רביעי הקרוב צפויה להתקיים בבית המשפט המחוזי בנצרת הכרעת דין בעניינו של יוסוף חליפה ימ"ש, רוצח הנערה שלי (רחל) דדון ה' יקום דמה.
בני משפחתה של שלי הי"ד מתכננים להגיע לדיון ומחכים לו בקוצר רוח. אילנה, אמה של שלי מתכננת לדבר בדיון כנגד המחבל, זאת בתנאי שהדבר יתאפשר בדיון.
נזכיר כי בתחילה, לא הוזכרבכתב האישום עצמו דבר וחצי דבר בנוגע לרקע שהניע את חליפה לרצוח את שלי הי"ד. אולם לאחר מאבק ארוך, הסכים משרד הבטחון להכיר בשלי הי"ד כנפגעת פעולת איבה.
הערב (שני), יומיים קודם גזר הדין, שוחחנו עם יעקב דדון, אביה של שלי הי"ד. "במדינה אוהבים להאכיל מחבלים, לשלם להם ביטוח לאומי ולתת להם תנאים טובים, אבל מה שאני רוצה, גזר דין מוות, לא יבצעו למחבלים" אומר האב השכול.
|האב השכול: "רוצים צדק"
"מה שאני רוצה הוא צדק. שרוצח לאומני יקבל עונש מוות. אבל במדינה אין צדק. הוא ישב מקסימום מאסר עולם ויכולים להיות שחרורי מחבלים וחילופי שבויים. כל המחבלים במדינה מקבלים הטבות, יכולים לעשות תואר ולימודים, נשותיהם נפטרות מתשלום ביטוח לאומי ואם הם שובתים רעב משחררים אותם. זה לא צדק".
הנאשם ברצח. יוסוף חליפה, נהג המונית (משטרה)
שלי הי"ד נרצחה בחודש אייר תשע"ד במגדל העמק בדקירות סכין. חליפה, בעל תעודת זהות כחולה, הסיע אותה במונית לראיון עבודה במגדל העמק, אך באמצע הדרך נטה לאזור נטוש ורצח אותה נפש.
| "על בגידה מקבלים עונש מוות"
על היותו בעל תעודת זהות כחולה אומר דדון, כי הוא בוגד. "הוא בגד במדינה וקיבל את השירות הכי טוב. היה לו עבר פלילי ובכל זאת הוא קיבל רישיון במונית וכמו כן גם אח שלו. על בגידה מקבלים עונש מוות. זה מה שאני יודע וזה מה שחינכו אותי בצבא. לצערי, הוא יקבל משכורת ותנאים טובים. אתה מבין איך המדינה עובדת? מה הוא צריך יותר מזה? הוא יכול גם להתרבות ולהביא ילדים אפילו, מה שהבת שלי לא יכול לעשות" אומר דדון בכאב.
מאז הרצח עבר על המשפחה הרבה. כשאני שואל, אומר לי האב השכול "סיוטים של החיים. לא עובדים, הבית נהרס, יש דכאונות. על זה גם צריך להרוס למשפחה שלו את הבית. שירגישו איך זה כשהבית נהרס".
זירת הרצח בה נמצאה גופתה של שלי דדון הי"ד (משטרת ישראל)
"בושה למדינה הזאת. נשיא המדינה לא הרים אלי אחרי הרצח אפילו טלפון אחד, אבל לצד השני הוא רץ עוד לפני שהוא יודע מי עשה. פשוט חוצפה ואני מקוה שהמדינה תתעורר על עצמה" מסיים דדון.
תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד