בע"ה כ"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא מוכנים לחיות במציאות הטרור"

עשרות הפגינו השבוע בתל אביב במחאה על המציאות הבטחונית. "צריך שיהיה מסוכן לרצוח יהודים"

  • כ"ד אלול תשע"ה - 11:21 08/09/2015
גודל: א א א
ההפגנה בתל באביב, השבוע (אריאל ליבנה/דניאלה אזולאי)
ההפגנה בתל באביב, השבוע (אריאל ליבנה/דניאלה אזולאי)

משפחות שכולות ותומכים רבים הפגינו בתחילת השבוע מול משרדי ראש הממשלה בתל אביב, במחאה על מה שהגדירו כ"מציאות הטרור וכבילת ידי חיילנו". זוהי הפגנה שלישית שמארגנים הסטודנטים מארגון 'אזרחים נגד מציאות הטרור'.

"כיום ביו"ש אין כוח הרתעה בכלל. לחיילים מותר לירות רק לאוויר", אמר בהפגנה בן בסון, אחד ממארגני ההפגנה ואח שכול. "אני חושב שצריך לשנות את זה, לחיילים צריך להיות את כל הכוח שיש כדי ליצור גורם הרתעה. כל "פלשתיני" בין אם זה נער או מבוגר שזורק אבנים לעבר מכוניות ולעבר אנשים - זה ניסיון לרצח ואותו צריך לכלוא".

"בישראל משתלם לרצוח יהודים". ההפגנה בתל אביב, השבוע (אריאל ליבנה/דניאלה אזולאי)

בין היתר, נשאו המפגינים שלטים עליהם נכתב: "הבן שלי כבר לא יחזור, מה עם שלך?", "אבן הורגת, אדל ביטון ז"ל, "קול דמי אחיך צועקים אלי מהאדמה", "בישראל משתלם לרצוח יהודים" ועוד.

דבורה גונן, אמו של דני הי"ד שנרצח במעיין באזור דולב לפני כשלושה חודשים, השתתפה גם היא בהפגנה ואמר, כי "קבוצת המרצחים תכננה כל יום איך לרצוח יהודים. הם החליטו שליהודים במדינת ישראל אין זכות קיום. אחרי 13 ניסיונות רצח, הניסיון שהצליח להם היה כשהם רצחו את דני". האם השכולה הוסיפה ואמר, כי "הדבר היחיד שיפסיק את הרציחות האלה, זה שאנחנו, העם, נתעורר ונאמר: "מספיק, מספיק ומספיק!" הגיע הזמן לענישה מוגברת יותר. שאנחנו לא נהיה בצד המפסיד, כמו עכשיו".

ההפגנה בתל אביב, השבוע (אריאל ליבנה/דניאלה אזולאי)

"אנחנו פונים לראש הממשלה ולשר הביטחון שכושלים בעבודתם בכל הנוגע לביטחון אזרחי המדינה. הם מזלזלים בחיי אזרחי ישראל. דם יהודי הוא לגמרי הפקר בישראל", אמרה חמדת מלכה, אחות שכולה, גם היא ממארגני המחאה. "לערבים אין מה להפסיד כשהם פוגעים או רוצחים יהודים, הם שולטים בנו ואנחנו חיים בפחד תמידי. פוחדים לצאת מהבית, פוחדים לנסוע, פוחדים לטייל. זו הסיבה שהחלטנו לארגן את ההפגנה. נמאס לנו מצב שכל יום יש עשרות פיגועי אבנים, בקת"בים, דריסות, דקירות ואנחנו לא מוכנים לחיות ככה. אנו דורשים לחזק את מדיניות ההרתעה כלפי מחבלים - שסוף סוף יהיה להם מה להפסיד כשהם חושבים לבצע פיגוע".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד