בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רוצה כסף?" איש המודיעין שלא מרפה

איש מודיעין מימ"ר ש"י ניסה לפתות צעיר מהשומרון לסייע לו. "העבודה שלהם חשאית, וכשאנחנו גלויים הם נאלצים לעזוב אותנו"

  • אברהם שפירא
  • כ"ה אלול תשע"ה - 17:30 09/09/2015
גודל: א א א
איש המודיעין בחברון
איש המודיעין בחברון

במחלקה היהודית בשב"כ ובמפלג לפשיעה לאומנית יהודית של הימ"ר, מנסים בכל דרך ליצור קשר עם פעילים, אך ללא הצלחה. יוסף פריסמן, צעיר תושב קדומים, מספר כי הטרדות חוזרות ונשנות מצד אנשי מודיעין לשתף איתם פעולה כנגד חבריו.

"לראשונה ראיתי אותו בהפגנה של ארגון להב"ה כשהוא מנסה לדבר עם בני נוער וליצור איתם קשרים", מספר פריסמן בשיחה עם הקול היהודי. "פעם נוספת היתה בחברון. האיש, שמאוחר יותר התברר שקוראים לו דן, פנה אלי ואמר לי 'מתי אתה רוצה לדבר? אני רוצה לבנות איתך קשרים'".

כדרכם של אנשי המודיעין, מהפגישה הראשונה, הקשר היה אפוף סודיות. "הוא אף פעם לא הסכים להזדהות. הוא לוקח ממני פרטים, אבל לא מסכים להגיד את שמו. העובדה הזאת בעצמה היא עילה לתביעה במח"ש. מתברר שדן הוא קצין מודיעין בימ"ר ש"י והיה אחראי על ארגון להב"ה. הוא עבר על עשרות נערים ופעילים בארגון ועשה להם שיחות".

"בשני הפעמים האחרונות בהם פגשתי אותו, פעם בחברון ופעם בבת עין השבוע, הוא שידר לי כאילו אני עובד אצלו. 'מתי אתה רוצה שאני ישלם לך?', 'איך להעביר לך את הכסף?' וכאלה משפטים. הוא לא יורד ממני, אבל אני לא מתייחס" אומר פריסמן.

פריסמן מסרב ליצור קשר עם דן, אך נראה שדן ממשיך בניסיונותיו. לחברים ממליץ פריסמן כמה דרכים להתמודדות. "דבר ראשון, לא להתייחס אליהם ולעדכן את עמותת 'חוננו' ואת החברים מסביב. חשוב מאוד לא לשמור דברים כאלה בלב. להודיע לכולם שהם רודפים אותך. הם מחפשים אנשים חשאים וכשאנחנו גלויים הם נאלצים לעזוב אותנו".

"המדינה ואנשי השב"כ, היחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י והמודיעין מיועדים לפגוע ביהודים, בחבר'ה שמשקיעים בעם ישראל. אנחנו צריכים לעמוד מאחורי כל הפעילים שנרדפים, ולא לפחד". לסיום מוסיף פריסמן בחיוך "אני מקוה שהחוקרים יחזרו בתשובה במהרה".

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 7 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד