בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

צה"ל פתח בשנית את כביש ביתין

בבית אל זועמים על ההחלטה שהוכיחה את עצמה כשגויה לפני שלושה חודשים כשבאותו היום בו נפתח הכביש ביצעו ערבים פיגוע נגד התושבים

  • אברהם שפירא
  • כ"ה אלול תשע"ה - 19:20 09/09/2015
גודל: א א א
הכביש שנפתח היום שוב (ענבל גרוס, סוכנות תצפית)
הכביש שנפתח היום שוב (ענבל גרוס, סוכנות תצפית)

על אף ההתרעות החוזרות ונשנות מצד תושבי בית אל, שוב פתח צה"ל את הכביש המוביל מהכפר ביתין לרמאללה, לנסיעת כלי רכב של ערבים. לפני כשלושה חודשים נפתח הכביש בהוראות אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, אך נסגר שוב עוד באותו היום, בעקבות אירוע בטחוני שהתרחש במקום.

"הכתובת על הקיר", אמר היום (רביעי) ראש מועצת בית אל, שי אלון, בשיחה עם הקול היהודי. "אנחנו התרענו לפני כמה חודשים, מתי שהתכוננות לפתיחת הכביש ופניתי לכל הנוגעים בדבר. פניתי לאלוף הפיקוד, לשר הביטחון ולעוד, ואמרתי שיש כאן בעיה כפולה. קודם כל בעיה ביטחונית – הכביש היה סגור 15 שנים ולא בכדי. בעיה שניה היא בעיה תעבורתית. הבאתי יועץ תעבורה שאמר שיש בעיה תעבורתית ובכל זאת הצבא פתח את הכביש".

אלון מונה את האירועים הבטחוניים שהתרחשו לאחר פתיחת הכביש. "באותו יום שפתחו את הכביש, לפני שלושה חודשים, חסמו ערבים רכב של רופא שהגיע ליישוב אך הוא צלח את המחסום, ברוך ה', ובתגובה צה"ל סגר את הכביש. על אותו ציר הגיעו שלושה ימים לאחר מכן, במוצאי שבת, וירו על שלושה רכבים שאחד מהם היה אמבולנס. נורו 19 קליעים. בנס לא נהרגו שם אנשים. הקליעים פלחו את החלון של הנהג", מספר אלון.

לאחר מכן, הצבא שם מערום של עפר בכניסה לכפר וחסמו את הגישה לכביש שאותו פתחו. היום, שישו ושמחו", אומר ראש המועצה בציניות. "פתחו את הכביש. כאילו אין אירועים, ממש שוויץ של המזרח התיכון. זו החלטה מוטעית. הוצאתי מכתבים בהולים היום לאותה צמרת שהתרעתי בה אז. ואנחנו נעלה בתקשורת ונמחה על הדבר הזה. אנחנו לא נפקיר את המשפחות שלנו לחמלה או לאי חמלה של המחבלים באזורנו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לכתבה, כי "פתיחת הציר מלווה במענה הביטחוני הנדרש ונעשתה בשיח מלא אל מול ראשי ההתיישבות. נדגיש כי צה"ל ימשיך ויעשה כל שיידרש על מנת לשמור על ביטחון תושבי האזור".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד