בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בן גביר: "נלחמים בתג מחיר במקום בטרור"

על רקע אירועי הטרור הרבים והמדיניות בה נוקטים בעלי התפקידים, תוקף עורך הדין איתמר בן גביר את ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון פנים. "אני לא מבין למה עוד צריך לחכות בשביל להילחם בטרור"

  • אברהם שפירא
  • ב' תשרי תשע"ו - 22:22 15/09/2015
גודל: א א א
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר

בעקבות אירועי התקיפה הרבים שהתרחשו ביממות האחרונות בירושלים, תקף הערב (שלישי) עורך הדין איתמר בן גביר את ראש הממשלה ושר הביטחון וכן את השר לביטחון פנים.

"ראיתי שסגן יו"ר הפלג הצפוני של 'התנועה האיסלמית', כמאל חטיב, התראיין במהלך ראש השנה מביתו בכפר כנא ואמר שזו העת למלחמת דת, וישראל לא תוכל לנצח במלחמה", אמר בן גביר. "אני שואל את עצמי - איך יכול להיות שעד לשעה זו לא הגיעו שוטרים לעצור את חטיב, להגיש נגדו כתב אישום על עידוד למעשה אלימות ולבקש את מעצרו עד לתום ההליכים?"

"אם היה מדובר בגורם בנוער הגבעות, להבדיל אלף אלפי הבדלות, שהיה אומר איזו אמירה בשבח תג מחיר ומעודד לאלימות ומסית, אחרי שעה היו מגיעים צוותים מיוחדים של המשטרה ודואגים שהוא יבלה את הימים הקרובים בבית מעצר. אם לא היו ראיות היו מוציאים צו מנהלי ועוצרים אותו, אבל כאן חטיב וחבריו, מסיתים, מדיחים לאלימות, קוראים לפגיעה ביהודים ואין פוצה פה ומצפצף" הוסיף בן גביר.

בעבר הוגשה תלונה נגד חטיב בגין הסתה לגזענות נגד שוטרים יהודים, אך פרקליט המדינה, שי ניצן, סגר את התלונה וכתב שמצא לנכון להזהיר את חטיב לבל ימשיך להתבטא בצורה כזאת, מזכיר בן גביר.

בן גביר גם תוקף את ראש הממשלה נתניהו ואת שר הביטחון, המנהלים בשעה זו "דיון חירום, בעקבות המצב הבטחוני בבירה. "לפני כמה ימים יצאה הודעה מלשכת ראש הממשלה שאמר שיבצע מעצר מנהלי, עד לתום ההליכים, למתפרעים. אבל זו בדיוק הבעיה. ראש הממשלה לא יודע מה ההבדל בין מעצר מנהלי למעצר עד לתום ההליכים. ראש הממשלה לא מכיר את הנתונים ההזויים לפיהם רוב זורקי האבנים מהמגזר הערבי הולכים הביתה, וגם כאשר הם משוחררים בתנאים מגבילים כמו מעצר בית, איש במשטרה לא מתכוון לאכוף את המעצר הזה עליהם".

"גם שר הביטחון יעלון עסוק בשבועות האחרונים בטיפול בתג מחיר, בטיפול בנוער הגבעות, במלחמת חורמה שהוא מנהל בפעילי הימין, אבל כפי הנראה אין לו זמן לעסוק במציאות הביטחונית העגומה, בטרור הגואה במדינת ישראל. אני לא מבין למה עוד צריך לחכות, היום הרוג בירושלים, בערב ראש השנה תמונות של צעיר יהודי מוכה ועובר לינץ' והדרג המדיני מצהיר הצהרות, אבל מעשים בשטח אין".

בן גביר גם הוסיף ותקף את ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, בנצי סאו. "סאו מתראיין ומתגאה איך השוטרים פעלו באיפוק. איפוק? האם זו הבשורה הגדולה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן? האם לא היה נכון לערוך עשרות מעצרים, להוציא צווי הרחקה, לעצור את נשות הווקף המתפרעות בהר הבית כמו שעשו לעשרות בנות בתקופת הגירוש, ולהעמידן לדין תוך תקופת מעצרם?" הקשה בן גביר.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד