בע"ה ז' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"בצה"ל יש חוסר גיבוי לחיילים"

עו"ד פלטק, קצין במיל' ומייצג לוחמים בצה"ל מותח ביקורת על הוראות הפתיחה באש שכובלות את ידי הלוחמים. "מדינת ישראל צריכה חיילים לוחמים ולא חיילים מבולבלים ואזוקים"

  • טוביה אריאל
  • ג' תשרי תשע"ו - 16:25 16/09/2015
גודל: א א א

בעקבות הוראות הפתיחה באש וסיכון החיים של חיילי צה"ל בסיטואציות רבות, שוחחנו עם אייל פלטק, עורך דין צבאי וסא"ל במילואים, המטפל בחיילים שנמצאים תחת חקירות ומארגן מחר הפגנה לתמיכה בחיילים.

"כקצין במילואים אני מרגיש שיש כאן חוסר גיבוי לחיילים, מה שגורם לפגיעה בהרתעה של החיילים באופן פרטי, ושל המערכת באופן כללי" אומר עו"ד פלטק. "הדבר גורם לצד השני להבין שהוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו מבלי לשאת בתוצאות".

"לא הגיוני שחייל רואה ערבי שעכשיו זרק בקבוק תבערה על הג'יפ שלו והוא לא יכול לעשות כלום. אין בעיה טכנית להציב צלף שפשוט יוריד רגל לכל מי שזורק אבן. כשאני הייתי קצין ביו"ש, ערבים לא היו מתקרבים אלי. היום ערבים נדבקים לחיילים ואף אחד לא עושה כלום". לדבריו, "אין ספק שמדובר במחבלים ולא בעבריינים".

|"לחיילים אין גב"

"הסיבה שלא עוצרים את הנשים שתוקפות חיילים היא בגלל שבמערכת הפוליטית מפחדים שהנשים יהפכו לקדושות מעונות, אבל המצב הוא שהחיילים בשטח מרגישים שאין להם גב. אני כל הזמן מדבר עם חיילים והם אומרים שאין להם גב" אומר עו"ד פלטק בהקשר של האירוע המביש שתועד בנבי סאלח לפני מספר שבועות.

עו"ד פלטק בעצמו מטפל כרגע בחמישה מקרים של חיילים שמתנהל כנגדם הליך פלילי. "יש לי קצין שנכנס עם ג'יפ לכפר על מנת למשוך את מיידי האבנים ולתפוס אותם. הערבים הגיעו והחלו להתפרע ואפילו טיפסו על ג'יפ הצה"לי והקצין יצא מהאוטו, ירה באוויר והם ברחו. אחרי עשר דקות הגיע מחבל נוסף וניסה לפרוץ את הדלת האחורית של הג'יפ. הקצין רץ אל המחבל שהתחיל לברוח, ירה לעבר רגליו, פגע באגן והרג אותו. כיום, כשנה לאחר המקרה, לאחר שהושעה מכל תפקיד של פיקוד ולחימה ועזב את צה"ל ולאחר שהסתיימו החקירות של מצ"ח, הפרקליט הצבאי הראשי מסרב לסגור את התיק או להגיש כתב אישום והקצין נאלץ לחכות".

מחר, יום חמישי, תיערך הפגנת תמיכה בחיילים תחת הכותרת "מדינת ישראל צריכה חיילים לוחמים ומגובים ולא חיילים מבולבלים ואזוקים". ההפגנה תתקיים בכיכר פריז בירושלים ותחל בשעה 19:00 בערב באישור משטרת ישראל ובהשתתפות אישי ציבור.

"אנחנו באים להביע תמיכה בחיילי צה"ל ולמחות על חוסר הגיבוי שמקבלים החיילים, שמצד אחד נדרשים לפעול על פי רוח צה"ל בטוהר הנשק, אך מצד שני כשיש כשלים כדוגמת הסיפור שראינו בנביא סאלח, החייל לא מקבל שום גיבוי ובעוד שהוא נחקר על נסיבות האירוע, הנשים המכות מסתובבות חופשי. אם ארבע נשים היו תוקפות חייל בתל אביב בתוך דקה הן היו נכנסות למעצר, אז למה כשמדובר בערבים זה שונה?" מקשה פלטק.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 3 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד