בע"ה ו' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה לא מסוגלת לדאוג לבטחון"

את הדברים אמר תושב מזרח ירושלים והוסיף עצה "שהמשטרה תתן לאזרחים להגן על עצמם"

  • אברהם שפירא
  • ג' תשרי תשע"ו - 19:47 16/09/2015
גודל: א א א
טרור בבנימין. ארכיון (ענבל גרוס, סוכנות תצפית)
טרור בבנימין. ארכיון (ענבל גרוס, סוכנות תצפית)

במשטרת מחוז ירושלים החילטו לתגבר את השוטרים לאור אירועי הטרור האחרונים, אך תושבי השכונות במזרח העיר, לא תולים תקוות בפתרונות אותם מציעים במשטרה ומותחים ביקורת על התנהלותה של מערכת הבטחון.

ברוך פרוס, תושב שכונת אבו תור בעיר אמר בשיחה עם הקול היהודי כי במשטרה לא מתייחסים ברצינות הראוייה לארועי הטרור. "במצעד התועבה מפקד מחוז ירושלים קיבל הערה פיקודית בגלל שהוא לא נערך מספיק טוב למנוע את הדקירה של שליסל. מה שקורה במדינה שלנו, הוא שהדם של מי שצועד במצעד התועבה מאוד אדום, אבל הדם שלנו, של שאר האזרחים לא שווה הרבה ומפקד המחוז לא צריך להיערך ולחשוב איך להגן עליהם ובטח שלא לקבל הערה פיקודית כשיש מחדל כמו שקרה בערב ראש השנה" אומר פרוס.

"הבעיה העיקרית שלנו היא שמשטרת ישראל חושבת שהיא ארגון שיש לו סדר יום מעצמו, אך הוא לא מחויב לביטחון. אני אומר דבר פשוט, אם המשטרה לא יכולה לשמור על התושבים שתגיד לציבור שהיא לא מצליחה ותודיע שהיא מעבירה את החוק לידיהם של האזרחים שישמרו על עצמם. אם זה יקרה, אני בטוח שהתושבים יתארגנו ויעשו את זה בצורה הטובה ביותר. אבל כרגע זה לא אפשרי – אם אנחנו נעשה משהו אנחנו העבריינים ופורעי החוק ואנחנו הראשונים שנעצר".

"המשטרה צריכה להחליט. או שהיא מבינה שבמדינה הזאת צריך להגן על היהודים ולתת להם לגור בשמחה ובביטחון בארץ ישראל או שהיא מעבירה את המפתחות לאזרחים שיגנו על עצמם".

לגבי הענישה של מיידי האבנים, מציע פרסו קנס כספי. "אצל הערבים כסף הוא דבר חשוב. הערבים שולחים את הילדים שלהם בכוונה כשהם מתחת לגיל ענישה ואז הם לא נענשים. אם הם ישלמו אלפי שקלים על כל זריקת אבן, אני משוכנע שההורים לא יתנו לילדים שלהם לעשות את זה. צריך להטיל קנס כספי גדול מאוד על הורים ובשלב ב' גם לתת עונש מינימום לפיו, כל מי שירים יד על יהודים בארץ ישראל ישלח קודם כל לכמה שנים ארוכות לכלא".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 5 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד