בע"ה כ' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ארמון הנציב: "קצין משטרה מתנכל אלינו"

במהלך הלילה (א') נעצרו שלושה מפגינים בהפגנת תושבים בארמון הנציב על רקע המצב הביטחוני. התושבים מתלוננים: "קצין משטרה מתנכל ומפעיל אלימות"

  • יח"צ
  • ז' תשרי תשע"ו - 12:40 20/09/2015
גודל: א א א

שלושה מפגינים נעצרו הלילה (ראשון) במהלך הפגנת מחאה של תושבי ארמון הנציב והשכונות הסמוכות, על רקע המצב הביטחוני הקשה והתקפות הטרור על יהודי האזור.

השלושה, בני 40, 16 ו-18, נלקחו לתחנת עוז ולאחריה הועברו לתחנת שלם, לשם הגיע עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שסייע להם.

לדברי העצורים, שלושתם נעצרו בנפרד, הפעיל נגד קצין משטרה בשם רמי לבקוביץ', אלימות בשעת מעצרם. אחד העצורים סיפר כי קצין המשטרה כרז למפגינים כי ההפגנה אינה חוקית, ואז ביקש הצעיר מהקצין כי שוטרים ילוו אותו לביתו אשר בקצה השכונה בסמוך למוקד מהומות הערבים. לדבריו, בתגובה הקצין עצר אותו בברוטליות.

החולצה שנקרעה (ארגון חוננו)

נער נוסף שנעצר טען כי אותו הקצין היכה אותו מכות קשות, בזמן שהרים את ידיו באויר בכדי להוכיח שאינו נוקט באלימות לאחר שהודיעו לו על מעצרו. עד ראיה נוסף אישר את הדברים בשיחה עם עורך הדין פילץ והעצור אף טען כי קצין המשטרה איים "שיהרוס לו את החיים". כתוצאה מהאלימות נגרמו לעצור שריטות בגבו וחולצתו נקרעה.

עצור נוסף בן 40 סיפר לעו"ד פילץ כי הגיע לאסוף את אחיינו מההפגנה, ושמע מהאחיין כי הקצין לפקוביץ היכה אותו. הוא ניגש לקצין וביקש את פרטיו בכדי להתלונן נגדו בגין אלימות. לדבריו הקצין מסר את פרטיו ואז הודיע לו כי הוא עצור. העצור תיאר כי הסביר לשוטר שלא ביצע כל עבירה וכי הוא לאחר ניתוח השתלה והראה לו את התפרים החדשים בגופו כתוצאה מהניתוח. למרות זאת הקצין השליך אותו בברוטליות לניידת.

בארגון חוננו מדווחים כי במהלך הלילה שוחררו כל העצורים מתחנת המשטרה.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו מסר בתגובה: "המשטרה שולחת קצין אלים בכדי שירתיע את תושבי ארמון הנציב המפוחדים, ויגרום להם להפסיק להפגין ולהביע את כאבם, וזאת במקום להבין את מצוקתם מאזלת ידם של כוחות הביטחון שאינם מטפלים בפורעים הערבים המשתוללים בשכונתם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 11 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד