בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

בערוץ 10 מצאו את האשמים

בערוץ 10 החליטו לחשוף את הארגון האלמוני "תג מאיר" והצליחו בעזרתם לחשוף את העומדים מאחורי ההצתה בדומא • מבט לתקשורת

  • אורי קירשנבום
  • ז' תשרי תשע"ו - 21:49 20/09/2015
גודל: א א א
גדי גבריהו עם ראש עיריית באקא אל גרבייה (צילום מסך מתוך ערוץ 10)
גדי גבריהו עם ראש עיריית באקא אל גרבייה (צילום מסך מתוך ערוץ 10)

אמש (מוצ"ש) שודרה במהדורת "המגזין" בערוץ 10 כתבתו של אריק וויס על ארגון "תג מאיר" שהוקם כנגד פעולות "תג מחיר" שמתבצעות בשנים האחרונות. "הדתיים שמאחורי 'תג מאיר' נחשפים" הודיעה הכותרת, משל היה "תג מאיר" ארגון נחבא אל הכלים שבורח מאור זרקורי התקשורת. חיפוש קצרצר בגוגל, כצפוי, מביא עשרות כתבות שהתקיימו בתקשורת בנוגע לארגון. בקיצור, ה"חשיפה" של "תג מאיר" לא נעשתה אמש בערוץ 10, אבל שיהיה.

בכתבה מלווה אריק וויס את יו"ר הארגון, ד"ר גדי גבריהו, לסיורים בכמה מוקדים בהם בוצעו לכאורה אירועי "תג מחיר". בין ביקור במנזר השתקנים בלטרון לחיבוק עם השיי'ח איברהים עוואסי מבאקה אל-גרבייה, שוטח גבריהו את משנתו בנוגע ל"תג מחיר". הספר "תורת המלך" הוא כמובן מקור ההשראה של אנשי ה"תג מחיר", ההדרכה המפורטת לפעילות נמצאת בחוברות שהוציאו מאיר אטינגר ומשה אורבך ועל הכל מנצח כמובן הרב יצחק גינזבורג.

בערוץ 10 קבעו מי האשמים בהצתת הבית בדומא (צילום מסך מתוך ערוץ 10)

התחקיר של ערוץ 10 נראה כאילו לקוח מתכנית קומדיה. ההאשמה הברורה והנחרצת של הרב גינזבורג כדמות שמאחורי "תג מחיר" לקוחה מסיכום שיעור שניתן בפסח תשע"א ב"סעודת משיח". 164 פעמים, ספרו בערוץ 10, הזכיר הרב גינזבורג בשיעור את המילה "נקמה". בתוספת דרוש שאמר הרב על הפסוק "מנחל בדרך ישתה", אין מנוס, כך לפי ערוץ 10, מלהאשים את הרב גינזבורג כמנוע המרכזי מאחורי פעולות ה"תג מחיר".

רק נזכיר, שכתב אחר של ערוץ 10, רועי שרון, חזר וטען בערוץ כמה וכמה פעמים כי מאיר אטינגר, למשל, "פרש" מלהיות תלמיד של הרב גינזבורג והלך לדרך קיצונית. נראה שבערוץ 10 המוח שמפעיל את כתב השטחים הוא לא המוח שמפעיל את כתב המגזין, או שזה פשוט תלוי איזו אג'נדה מנסים לקדם בכתבה.

בכל אופן, הכתבה כל כך שכנעה את אושרת קוטלר, המגישה, עד שהיא תמהה איך ייתכן שהרב גינזבורג ממשיך עדיין למסור שיעורים לתלמידיו. כמו כן, קבעה קוטלר כי "מערכת הביטחון יודעת מי עומד מאחורי ההצתה בכפר דומא אך מטעמים לא ברורים לא עושה עם זה דבר". מלבד התמיהה מניין לגברת קוטלר מידע המצדיק האשמה חמורה כל כך כלפי מערכת הביטחון, אנחנו לא ממש מצליחים להבין איך היא לא מוחה על כך שמערכת הביטחון טרם העמידה לדין את רוצחיו של נתנאל ערמי הי"ד, למשל, ואיך רק עשרות בודדות של מתפרעים ערבים נעצרו מתוך אלפים שזורקים אבנים ובקת"בים כלפי אזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון בימים האחרונים ובכלל.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד