בע"ה כ"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישי ציבור ערבים קוראים לאינתיפאדה

אישי ציבור ערביים קוראים להסלמה בפעולות טרור נגד יהודים, בעיקר סביב הר הבית, ומזהירים מפני 'אינתיפאדה'. "מספיק 'שאהיד' אחד כדי לגרום להתפרצות"

  • טוביה אריאל
  • י"א תשרי תשע"ו - 13:11 24/09/2015
גודל: א א א
ערבים מתפרעים. ארכיון (משטרת ישראל)
ערבים מתפרעים. ארכיון (משטרת ישראל)

בתקופה האחרונה נשמעות קריאות רבות של אישי ציבור ערביים, גם מקרב מחזיקי תעודות הזהות הכחולות, להסלמה בפעולות כנגד היהודים, ול'אינתיפאדה'.

את הקריאות למאבק, מרכזים הערבים בעיקר סביב הר הבית, תוך שהם מפיצים שמועות על כך שמדינת ישראל מנסה להשתלט על ההר, ולבנות בואת בית המקדש.

ב'מכון לחקר תקשורת המזרח התיכון' נאספו ציטוטים של אישי ציבור ערביים הקוראים לפעילות טרור נגד יהודים, וליציאה ל'אינתיפאדה'.

ראאד סאלח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית בישראל, אמר לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדול, כי"אם יימשכו ההפרות של ישראל, תפרוץ אינתיפאדה "פלסטינית" שלישית בגדה המערבית ובירושלים" בנוסף קרא סלאח 'על הרשות ה"פלסטינית" להפעיל לחץ בינלאומי על ישראל".

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה אמר, כי "ההתקפות נגד מסגד אל-אקצא הגיעו לשלב מסוכן שאיש אינו יכול להישאר ניטרלי כלפיו. ערביי ישראל יחוללו פעולות זעם בסוף החודש הזה, כאשר יהודים יכנסו למסגדאל-אקצא בחג הסוכות".

גם חבר הכנסת טיבי לא נשאר חייב ואמר, כי "נתניהו משחק באש. המשך התוקפנות נגד ה"פלסטינים" ומקומותיהם הקדושים יבעיר אינתיפאדה שלישית... די ב'שאהיד' צעיר אחדכדי שתהיה התפרצות. הסכנה מחייבת פעולה של הערבים והמוסלמים, הצטרפות ערי הגדה הכבושה למחאות, והסלמת המחאה מצד ערביי ישראל" כך פורסם באתר הערבי 'אלקודס'.

באתר 'אל חייאת' פורסם, כי יו"ר ה'רשות ה"פלסטינית"' מחמוד עבאס, נפגש עם ערבים ממזרח ירושלים וקרא להם להמשיך את ההתנגדות לכניסת יהודים להר. "כל טיפת דם שנשפכה בירושלים היא דם טהור למען אללה. כל שהיד יגיע לגן עדן, וכל פצוע יקבל תגמול" אמר עבאס.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 4 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד