בע"ה כ"ד ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

אישום: הקימו חוליית טרור בישראל

3 ערבים בעלי תעודת זהות כחולה נעצרו לאחרונה וכעת הוגש כנגדם כתב אישום בגין פיגועי טרור אותם תכננו לבצע

  • אברהם שפירא
  • י"ח תשרי תשע"ו - 13:34 01/10/2015
גודל: א א א
דאעש צילום מסך
דאעש צילום מסך

שלושה ערבים בעלי תעודת זהות כחולה מהכפר יפיע בצפון הארץ, נעצרו לאחרונה בגין פעילות טרור והקמת חולייה של ארגון דאע"ש בישראל בכדי לבצע פיגועי טרור וכעת הוגש כנגדם כתב אישוםלבית המשפט המחוזי בנצרת, בחשד לעבירות של מגע עם סוכן חוץ, חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות בנשק וקשירת קשר לפשע

השלושה הינםמחמד איהאב מחמד שריף,מחמד חמד מחמד ג'זאלה שישב בכלא בעבר בגין פעילות טרור ואחמד עומר מחמד מחאג'נה. עצורים נוספים בפרשייה הםאחמד עלי ח'ליל אחמדמנצרת שכלוא למאסר עולם בגין רצח של יפים וינשטיין הי"ד ועלי ח'ליל סלים אחמד מנצרת, אביו של אחמד.

במהלך חקירתם בשב"כ הודו הנחקרים כי במהלך השנה האחרונה פעלו להשגת נשק, התאמנו בו, אספו מודיעין סביב בסיס צה"ל וכוחות משטרה, זאת לטובת מימוש פיגועים תחת דגלה של "המדינה האסלאמית" (דאע"ש).

בחקירה הודו חברי החולייה בשורת פיגועים אותם תכננו לבצע.כוונה לבצע פיגוע ירי לעבר בסיס צבאי "מעלול" הסמוך למגדל העמק: העצורים מסרוכיבצעוכמהסיוריםבאזורלקראת מימוש הפיגוע. באחד מהסיורים אף בחנו לעומק את נקודת הירי המדויקת אשר נבחרה. כמו כן בדקו את המצלמות באזור הבסיס.


כמו כן תכננו השלושה להשליךבקבוקי תבערה לעברתחנת משטרה במגדל העמק ובנצרת. הם מסרו בחקירתם כי תכננו לפגוע בניידת משטרה העומדת באופן קבוע בכניסה למגדל העמק, ואף ביצעו לשם כך מספר סיורי שטח.

בנוסף הודו כי בכוונתם להשליך בקבוקי תבערה לעבר בתי עסק המוכרים אלכוהולבנצרת וביפיע משום שהדבר מנוגד לאיסלם.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד