בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"אוסלו מת - עוד יוסף חי"

כמאה יהודים ובהם משפחות מותיקי ההתיישבות באזור שכם, שהו בחג בסמוך לשכם בדרישה לשוב לקבר יוסף ולבטל את הסכמי אוסלו. "להחזיר השליטה הבטחונית על הארץ לעם ישראל". מאות השתתפו בהקפות שניות

  • כ"ג תשרי תשע"ו - 12:02 06/10/2015
גודל: א א א
הקפות שניות בבית פוריק (פורום ערבות הדדית בשומרון)
הקפות שניות בבית פוריק (פורום ערבות הדדית בשומרון)

כמאה יהודים בהם משפחות מותיקי המתיישבים באזור שכם, יחד עם בחורים מישיבת 'עוד יוסף חי' שגורשה מקבר יוסף עם נטישתו, שהו בשמחת תורה בסמוך למחנה חורון בפאתי שכם.

במהלך ליל החג וביום, ערכו המשתתפים הקפות וריקודים בכיכר בה"ד 3 וחסמו למשך שעות ארוכות את התנועה הערבית לעיר שכם, ממנה יצאו רוצחי בני הזוג הנקין הי"ד.

מי שעומד מאחורי השהייה במקום הם תנועת 'דרך חיים' ו'פורום ערבות יהודית בשומרון'.

הכנות לשמחת לתורה בחטמ"ר שומרון (פורום ערבות הדדית בשומרון)

המשתתפים דורשים לבטל את הסכמי אוסלו, לפרק את "הרשות הפלסטינית", ולחזור לשליטה מלאה בכל מרחבי הארץ ובערים שנמסרו לאויב בהסכמי אוסלו, וכצעד ראשון לשוב לשליטה מלאה בקבר יוסף הצדיק.

מארגני הקבוצה הם נעה וישראל אריאל, מותיקי המתיישבים באזור שכם, ואליהם הצטרפו גם משפחת לבנת מאלון מורה שבנם בן יוסף הי"ד נרצח בידי "שוטר פלסטיני", בעת שהגיע לקבר יוסף, בני משפחתו של הרב הלל ליברמן הי"ד שנרצח בדרכו לקבר יוסף, ומשפחות נוספות מישובי האזור.

ישראל אריאל, מוותיקי המתיישבים באזור שהשתתף אף הוא בשמחת החג במקום אמר, כי "נוכח קריסת אוסלו, והתעקשותה של ממשלת ישראל לטמון ראשה בחול גם לאחר התגברות מעשי הרצח האחרונים, החליטה קבוצה המורכבת ממבוגרים שראו את תחזיותיהם השחורות הולכות ומתממשות לאורך השנים, ומצעירים שלא אבדו את התקווה לתפנית שתחזור בתשובה על מדיניות אוסלו שהפקירה את חיינו בידי מבקשי נפשנו, לחגוג את שמחת תורה בפאתי שכם", אמר אריאל.

ריקודים בהקפות שניות. (פורום ערבות הדדית בשומרון)

"תקוותינו היא להחזיר עטרה ליושנה ולשוב לקבר יוסף, לשאנור ולחומש, ולהשיב את השליטה הבטחונית בכל מרחבי ארצנו לידי עמנו".

במוצאי החג השתתפו כ-700 איש בהקפות שניות בצומת הכפר בית פוריק בשומרון, סמוך למקום בו נרצחו הקדושים הרב איתם ונעמה הנקין הי"ד. במהלך האירוע נשאו דברים הרב אליקים לבנון רב הישוב אלון מורה והרב יצחק שפירא ראש ישיבת עוד יוסף חי. כמו כן השתתפו באירוע הרב יוסי אליצור, הרב דודי דודקביץ' רב הישוב ביצהר, הרב מאיר גולדמינץ ראש ישיבת חוות גלעד, הרב שמידט ראש ישיבת שבי שומרון ועוד.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד