בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיילים היכו ועצרו יהודים שמחו על ההפקרות הבטחונית

תושבים שהפגינו כנגד זריקות אבנים הותקפו בברוטליות על ידי הצבא. "המג"ד הגיע לאירוע כשהוא עצבני וחסר שליטה, ופעל לאורך כל האירוע בצורה לא מקצועית."

  • טוביה אריאל
  • כ"ד תשרי תשע"ו - 21:47 07/10/2015
גודל: א א א
שוטרים עוצרים מפגינים יהודים. אילוסטרציה (סוכנות תצפית)
שוטרים עוצרים מפגינים יהודים. אילוסטרציה (סוכנות תצפית)

לאחר שערבים זרקו אבנים על רכבו ופצעו את ביתו, ניסה תושב עדי עד, שלמה בראשית, לתפוס את מידיי האבנים בכדי למנוע פגיעה של יהודים נוספים,אך חיילים שהיו במקום לא נתנו לו לעבור.

בשיחה עם הקול היהודי, סיפר בראשית כי למרות שלדעתו צה"ל תפקד כראוי באירוע הספציפי, התפתח חיכוך בינו לבין החיילים. לאחר כחצי שעה, הגיעו תושבים מעדי עד למקום האירוע בשביל להפגין כנגד ההפקרות הביטחונית. המג"ד שגיא ברוך שהגיע למקום תקף אותם בפראות.

"עמדנו בצד הכביש", מספר אלישוב הר שלום שנכח באירוע לקול היהודי."לאחר דקות מעטות הגיע המג"ד, ובלי לנסות לדבר עם אף אחד, הוא אמר 'אתם לא יכולים להיות פה', ונתן לחיילים הוראה לפנות אותנו באגרסיביות. ברגע שהמג"ד הגיע,הוא התחיל לדחוף אותנו בפראות. אותי אישית הוא הפיל לרצפה". לדברי הר שלום, המג"ד תקף גםנשים שהשתתפו בהפגנה,"לאישה אחת הוא הפיל את הכיסוי ראש, אישה אחרת הוא הפיל לרצפה, ממש מרח אותה על הכביש". מספרהר שלוםבסערת רגשות.

הר שלום מספר כי התושבים ניסו לדבר עם המג"ד, אך הוא סירב להקשיב, "ניסינו לדבר איתו, אמרנו לו 'לפני חצי שעה היה פה פיגוע, נפצעה פה ילדה'. אבל הוא אמר שזה לא מעניין אותו, והמשיך לדחוף אותנו בפראות". הר שלום טוען כי המג"ד הגיע לאירוע כשהוא עצבני וחסר שליטה, ופעל לאורך כל האירוע בצורה לא מקצועית.

עוד מספר הר שלום כי לקראת סוף האירוע הגיעה ניידת משטרה למקום, והמג"ד פשוט שלףאנשים ועצר אותם בלי שום הקשר. "הוא פנה לאחד החיילים ושאל אותו 'האיש הזה עשה לך משהו'? החייל התחיל לגמגם, והוא פשוט אמר לו תעצור אותו וזהו", מספר הר שלום.

"זו לא הפעם הראשונה"

לדברי הר שלום זו לא הפעם הראשונה בה המג"ד שגיא ברוך מתנהג בצורה שכזו. "אנחנו דורשים שמערכת הביטחון תפעל בנושא. אנחנו המומים ומזועזים מתיפקודו של המג"ד. אישיותצבאית לא יכולה להתייחס בצורה שכזו לתושבים, אנו דורשים למצות איתו את הדין".

בהקשר זה יש להזכיר את תגובת הצבא למקרה שאירע לאחרונה בכיוון ההפוך: בתגובה לכך ששבר בבית פוריק מצלמה של צלם המשתייך לארגון שמאל קיצוני, סמ"פ הודח מתפקידו בטענה שהוא "כשל בתפקידו".

"חייל שמגיע לאירוע צריך להבין שיש פה מציאות של אנשים, שרק רוצים לחיות בביטחון", אומר הר שלום."מדובר באימהות לילדים שכל רצונן הוא ליסוע על הכביש ללא חשש שערבים יזרקו עליהם אבנים, ויפגעו חס ושלום בהן או בילדיהן".

"נותנים לנו תחושה שאנחנו האויבים"

"אנחנו מרגישים שכבר תקופה ארוכה יש הפקרות בכבישים, ובמקום שכוחות הביטחון יגבו אותנו, הם נותנים לנו הרגשה שאנחנו האויבים", אומר הרשלום.הואמאמין כי הסיבה שחיילים פועלים כנגד התשבים, היא חוסר הבנה של חומרת המצב. "אבנים זה דבר שהורג. כולנו זוכרים את הילדה אדל ביטון שנהרגהמזריקות אבנים", הוא אומר. "אנחנו רגילים לחיות בניסים, אז לא עושים כלום. אבל אנחנו לא רוצים לחיות בצורה כזאת, אנחנו רוצים לחיות בשיגרה", מסביר הר שלום.

לסיוםפונה הר שלום לחיילים ומבקש מהם להיזכר לשם מה התגייסו."כל חייל צריך לזכור שהוא התגייס לצה"ל כדי להגן על התושבים ולא להלחם בהם. כולנו, גם אם יש וגם אם אין לנו מדים נמצאים בצרה הזאת ביחד".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד