בע"ה א' אייר תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו - הצהרות מול מעשים

בעוד הכרזותיו כלפי הטרור הן תקיפות ובלתי מתפשרות, דרכי הפעולה של ראש הממשלה משדרות כניעה. איך "מתקפה חריפה נגד הטרור" מובילה לאיסור עלייה להר הבית?

  • אורי קירשנבום
  • כ"ה תשרי תשע"ו - 11:44 08/10/2015
גודל: א א א
נתניהו, יעלון ואייזנקוט בביקור בחטמ"ר שומרון (עמוס בן גרשום, לע"ם)
נתניהו, יעלון ואייזנקוט בביקור בחטמ"ר שומרון (עמוס בן גרשום, לע"ם)

ראש הממשלה נתניהו זכה במשך השנים ליחס של "מר ביטחון". בארץ ובעולם נחשב נתניהו לאחד המבינים הגדולים ביותר בנושא המלחמה בטרור. בתקופות של לפני מערכות בחירות השתמש תמיד נתניהו בקלף הזה בקמפיינים שלו. "נתניהו – חזק מול החמאס" – הייתה פעם סיסמת הליכוד.

גישתו המוצהרת של נתניהו בנושא המלחמה בטרור הייתה מאז ומעולם תקיפה ובלתי מתפשרת. כך למשל הוא כתב בספרו "מלחמה בטרור" לפני כעשור: "הטרור הוא איום אסטרטגי על השלום ועל עתידה של מדינת ישראל. נקודת המוצא למאבק נגד הטרור היא הסירוב הגמור להיכנע לתביעותיו, בצד החלטה אמיצה להילחם בו עד חורמה".

גם באירועי הטרור של השבועות האחרונים נתניהו הרבה להעביר בהצהרותיו לתקשורת מסר תקיף כלפי הטרור. לפני שחזר ארצה מביקור בארה"ב לפני מספר ימים, אמר נתניהו למצלמות: "אני כעת בדרכי לישראל וכשאגיע אצא מיד לקריה כדי להיפגש עם הצמרת הביטחונית ולהחליט על מתקפה חריפה נגד הטרור הפלסטיני האסלאמי. אנחנו במלחמת חורמה נגד הטרור - ונעשה זאת בתקיפות". כך גם בסיור שערך השבוע במחוז ירושלים של המשטרה, שם הצהיר נתניהו כי "אנו פועלים בתקיפות נגד המפגעים" ובביקור שערך לפצועים מהפיגועים בירושלים הוא הבטיח: "כפי שהבסנו גלי טרור קודמים, נביס את הגל הזה".

זירת הפיגוע במעלה אדומים, אמש (מד"א ירושלים)

מצלמות אבטחה ומניעת עלייה להר הבית

אך בפועל נראה שהפתרונות שמגבש נתניהו לפתרון המצב הנוכחי אינן משקפות תקיפות כלשהי כלפי הטרור ולמרבה ההפתעה אינן קשורות כלל למאבק במפגעים הערבים.

בסיור שערך השבוע יחד עם שר הביטחון יעלון בחטמ"ר שומרון, סמוך למקום הירצחם של הזוג הנקין הי"ד, הציג נתניהו פתרון מעניין לטרור בכבישים – הצבת מערך מצלמות משוכלל בכבישי יו"ש. "סיכמנו כאן על תכנית רצינית מאוד שבה אנחנו נפרוס מצלמות, לא רק קרקעיות אלא גם אוויריות, בכל הצירים ביהודה ושומרון, עם חמ"לים, קישוריות, עם יכולת תגובה מהירה - והדבר הזה יכול לשנות באופן משמעותי את היכולת שלנו לסכל פיגועים כאלה וגם כמובן להתחקות אחר המבצעים - זה מרכיב מאוד מאוד חשוב בהשבת הביטחון", הודיע נתניהו.

ח"כים בהר הבית

אמש חשף נתניהו תכנית נוספת למיגור הטרור – איסור עליית ח"כים יהודים להר הבית, בכך אימץ נתניהו את המלצת המועצה לביטחון לאומי לפיה יש למנוע את "פרובוקציות" מעין אלו. מאוחר יותר, לאחר ביקורת שהגיעה אפילו מכיוון מקורביו בליכוד, דוגמת זאב אלקין, הודיע נתניהו כי גם ח"כים ערבים לא יעלו להר.

גם הריסת בתי המחבלים, עליה מצהיר נתניהו כפעולה מרכזית למיגור הטרור, היא לא דבר חדש, ויעילותה, כידוע, נתונה בספק גדול.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד